گزارش کانال ۱۳ درباره آمادگی اسرائیل برای فروش گنبد آهنین به امارات

وزیر دفاع آمریکا در گفت‌و‌گو با ولیعهد امارات از اعزام جنگنده‌های نسل پنجم خبر داد

فروش سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین می‌تواند آغاز یک سیستم دفاع منطقه‌ای باشد که به حفاظت از اسرائیل در برابر حمله‌ احتمالی تهران کمک می‌کند-عکس: وزارت دفاع اسرائیل

پس از اینکه رسانه‌های امارات متحده عربی از رهگیری و انهدام موشک حوثی‌ها در جریان سفر تاریخی رئیس‌حمهور اسرائیل به ابوظبی خبر دادند، کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارشی درباره آمادگی این کشور برای فروش سامانه پیشرفته دفاع موشکی گنبد آهنین به امارات متحده عربی پخش کرد.

مقامات ابوظبی یا تل‌آویو هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند و این گزارش نیز خاطرنشان می‌کند که اسرائیل در این زمینه تصمیم‌گیری نکرده است.

همزمان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز در گفت‌و‌گو با شاهزاده محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی حمله‌های اخیر حوثی‌ها به امارات را محکوم کرد و بر حمایت اطلاعاتی و لجستیکی از امارات به عنوان شریک استراتژیک آمریکا تاکید کرد. آستین همچنین از تصمیم خود برای اعزام ناوشکن‌‌ و نسل پنجم جنگنده‌ها به منطقه برای کمک به امارات در مقابل تهدید‌های جاری خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات متحده عربی در حال حاضر از سامانه دفاع موشکی کره جنوبی استفاده می‌کند و قرارداد خرید جت‌های اف-۳۵ که در دولت دونالد ترامپ با آمریکا منعقد شده بود همچنان در دولت جو بایدن در حالت تعلیق قرار دارد.

امارات متحده عربی و اسرائیل در مهرماه سال گذشته پیمان ابراهیم برای عادی‌سازی روابط را امضا کردند و از آن پس پیشرفت‌های گسترده‌ای در تقویت روابط دوجانبه در طیف وسیعی از زمینه‌ها ایجاد شده است. دو طرف این پیمان را گامی در جهت کمک به صلح و ثبات منطقه اعلام کرده‌اند.

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل می‌گوید که فروش سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین به امارات متحده عربی می‌تواند آغاز یک سیستم دفاع منطقه‌ای باشد که به اسرائیل برای حفاظت از خود در برابر حمله‌های احتمالی تهران کمک می‌کند.

شبه‌نظامیان حوثی که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، اخیرا به اهدافی در امارات متحده عربی حمله کردند. این حمله‌ها در گذشته کمتر سابقه داشت. این در حالی است که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی می‌گویند در مسیر بهبود روابط قرار دارند.

حمله روز یکشنبه همزمان با سفر رئیس‌جمهور اسرائیل به ابوظبی انجام شد و سومین حمله حوثی‌ها در یک ماه اخیر به امارات متحده عربی به شمار می‌رود.

بیشتر از جهان