پیروزی مهم پرسپولیس بر الاهلی

تیم فوتبال مردان پرسپولیس در جام باشگاههای آسیا به مصاف الاهلی عربستان رفت و با نتیجه دو بر صفر پیروز میدان شد. پرسپولیس در دو بازی قبلی اش فقط یک امتیاز به دست آورده بود و در صورت باخت، می بایست از این دور بازی ها خارج می شد.

پرسپولیس که نایب قهرمان لیگ قهرمانان است، در این دوره از مسابقات در گروه D قرار دارد و پس از کسب اولین پیروزی اش به تهران بازگشت. در این گروه، پاختاکور با پنج امتیاز صدرنشین است. السد و پرسپولیس چهار امتیاز دارند و الاهلی با سه امتیاز قعرنشین جدول است.

در این بازی مهم و حساس برای پرسپولیس که در ورزشگاه زعبیل امارات و در حضور دو هزار تماشاگر برگزار شد، علیرضا بیرانوند، محمد نادری، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن (ماریو بودیمیر) مهدی ترابی (علی مصلح) و علی علیپور (محسن ربیع‌خواه) در ترکیب تیم حضور داشتند و محمدامین اسدی، حسین ماهینی و ابوالفضل درویش‌وند از روی سکو تماشاگر بازی بودند.

شجاع خلیل زاده گل اول را با حرکت قیچی به ثمر رساند. پرتاب بلند اوت مهدی شیری داخل محوطه جریمه به نوراللهی خورد ولی مدافعان الاهلی موفق به دفع کامل آن نشدند و این فرصتی فراهم کرد برای خلیل زاده تا توپ را وارد دروازه کند. علیرضا بیرانوند مثل همیشه خوش درخشید و حملات پی در پی بازیکنان الاهلی را خنثی کرد. ارسال کرنر تیم الاهلی در نیمه دوم به علی علیپور رسید و او دومین گل تیم پرسپولیس را وارد دروازه کرد. مهاجم معروف تیم ملی سوریه، عمر سوما، در حین بازی با بودیمیر درگیر شد که بودیمیر و رسن (بازیکن عراقی پرسپولیس) در جریان این مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری گفت: «خیلی خوشحالم چون این برد کلیدی بود. اگر برنده نمی‌شدیم از کورس رقابت عقب می‌ماندیم. بازیکنان پرسپولیس با اراده، تلاش و تمرکز نود دقیقه‌ای و با همراهی هواداران، این موفقیت را رقم زدند».

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: «بازیکنانم اهمیت بی اندازه این بازی را در ذهن خود حک کرده بودند. انتظار دارم و مطمئنم که بازی‌های بعدی را بهتر، زیباتر و با خلاقیت بیشتری برگزار خواهیم خواهیم کرد».

گفتنی است سایر نمایندگان ایران نیز در این دوره از بازیها از سد رقبای خود گذشتند. تیم استقلال، تیم الهلال عربستان را برد و ذوب آهن هم در برابر الوصل امارات پیروز شد.

این مسابقه که به دلیل اختلافات سیاسی بین ایران و عربستان در یک زمین بی طرف در دبی برگزار شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربستان داشت. به گزارش تابناک ورزشی روزنامه ها و وبسایت های عربستانی در این خصوص نوشتند:

عاجل: شکست تلخ الاهلی برابر پرسپولیس

این سایت عربستانی نوشت: الاهلی بعد از پیروزی چهار بر صفر برابر الشباب در لیگ عربستان از روحیه خوبی برخوردار بود و امیدوار بود که در این دیدار هم به پیروزی برسد، اما آن‌ها شکست تلخی برابر پرسپولیس داشتند. الاهلی در این دیدار بازی را بهتر آغاز کرد و روی به حمله آورد. این در حالی بود که پرسپولیس با احتیاط بازی می‌کرد. بازی پر برخورد و با تنش زیاد پیگیری شد تا جایی که داور چند بار آن را متوقف کرد.

یورو اسپورت عربی: ادامه ناکامی الاهلی در آسیا با شکست برابر پرسپولیس

این سایت عربستانی نوشت: الاهلی برای دومین بار پیاپی در آسیا تن به شکست داد تا شرایط برای این تیم سخت شود و به قعر جدول رده بندی سقوط کند. نیمه نخست از جانب هر دو تیم قوی بود به ویژه نماینده ایران که غافلگیر کننده ظاهر شد و توانست توسط شجاع خلیل زاده هم در دقیقه ۱۸ با ضربه‌ای دیدنی به گل برسد. بعد از این گل الاهلی به بازی هجومی روی آورد، اما این پرسپولیس بود که خطرات جدی‌تر را روی دروازه العویس به وجود می‌آورد.

در نیمه دوم الاهلی به بازی هجومی روی آورد، اما آن‌ها خط دفاعی خود را فراموش کردند و این پرسپولیس بود که توانست گل دوم خود را هم به ثمر برساند. الاهلی تلاش کرد تا به بازی برگردد، اما دفاع پرسپولیس در همه صحنه‌ها هوشیار بود و دیرک دروازه هم مانعی در گلزنی الاهلی بود. الاهلی در نهایت برای دومین بازی پیاپی تن به شکست داد تا قعرنشین این گروه شود.

اخبارنا: شکست تلخ الاهلی برابر پرسپولیس

این سایت هم نوشت: الاهلی از نظر روحی در شرایط خوبی قرار داشت. آن‌ها در لیگ عربستان برابر الشباب با چهار گل به پیروزی رسیده بود و امید زیادی به پیروزی در این دیدار داشتند، اما برابر پرسپولیس شکست تلخی را متحمل شدند تا شرایط در جدول رده بندی برای آن‌ها سخت شود. پرسپولیس در این دیدار با وجود آنکه شروع احتیاط آمیزی داشت، اما در ادامه بهتر و بهتر شد و توانست در این بازی درگیرانه و پر برخورد با دو گل به پیروزی برسد.

سایت عربی کوره: دومین شکست پیاپی برای الاهلی

این سایت عربی هم نوشت: الاهلی در یکی از دیدار‌های حساس مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پرسپولیس رفت و با دو گل تن به شکست داد. الاهلی در دیدار قبلی خود هم برابر پاختاکور تن به شکست داده بود تا شرایط برای این تیم سخت شود و به قعر جدول رده بندی صعود کند. در این دیدار شجاع خلیل زاده با ضربه‌ای دیدنی گل دوم را به ثمر رساند و علیپور هم روی اشتباه خط دفاعی الاهلی گل دوم را به ثمر رساند.

بیشتر از ورزش