خردسالان ایالات متحده به‌زودی علیه کرونا واکسینه می‌شوند

مسئولان بهداشتی آمریکا در تدارک تزریق دو یا سه دوز واکسن برای کودکان شش ماهه تا پنج ساله‌اند

داده‌های اولیه فایزر نشان داده است که این واکسن برای کودکان نیز مصونیت ایجاد می‌کند - ROBIN VAN LONKHUIJSEN / AFP

مقام‌های بهداشتی ایالات متحده از شرکت داروسازی فایزر خواسته‌اند که به‌طور اضطراری، برای کودکان شش ماهه تا پنج ساله دو دوز واکسن کووید-۱۹ ارائه کنند. به نظر می‌رسد این واکسن‌ها تا پایان فوریه برای تزریق به خردسالان آمریکایی آماده باشند و برای دوز سوم نیز در آینده نزدیک تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش تایمز اسرائیل، داده‌های اولیه فایزر نشان داده است که این واکسن برای کودکان نیز مصونیت ایجاد می‌کند؛ البته مواد به کار گرفته شده در واکسن ویژه کودکان یک دهم مقدار واکسنی است که برای بزرگسالان تزریق می‌شود.

به گفته برخی کارشناسان، با توجه به قدرت انتقال سریع اومیکرون، کاهش اثربخشی دو دوز واکسن غیرمنتظره نیست و بهتر است خردسالان برای مصونیت قوی‌تر دوز سوم را نیز بزنند.

 شرکت داروسازی فایزر پیش از این اعلام کرده بود که برای تزریق دوز سوم واکسن کووید-۱۹ به کودکان لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود. بنا به اعلام این تولیدکننده واکسن، تزریق دوز سوم به کودکان می‌تواند مانند دوزهای تقویت‌کننده در بزرگسالان اثربخش باشد؛ با این حال به مطالعات گسترده‌تری نیاز است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون سازمان غذا و داروی آمریکا از فایزر خواسته است نتیجه مطالعاتش درباره تزریق دوز سوم را هرچه سریع‌تر ارائه کند تا مشخص شود آیا خردسالان آمریکایی به دوز سوم نیاز دارند یا خیر. تا آن زمان، برای خردسالان آمریکایی دو دوز واکسن تزریق می‌شود.

خردسالان آخرین گروه سنی باقیمانده بدون تایید واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده‌اند و تزریق دو یا سه دوز واکسن برای والدین آن‌ها خبری خوشایند محسوب می‌شود. اسرائیل نیز که تاکنون در زمینه تزریق واکسن مشابه ایالات متحده عمل کرده، اعلام کرده است قبل از اینکه وزارت بهداشت اجازه تزریق دوز سوم به خردسالان را صادر کند، اثربخشی آن باید از طریق یک فرایند جداگانه تایید شود.

در حال حاضر، بیشتر موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در میان افراد مسن، به ویژه آن‌هایی که واکسینه نشده‌اند، رخ می‌دهد و احتمال ابتلای کودکان خردسال به عوارض جدی یا مرگ ناشی از کووید-۱۹ بسیار کمتر از بزرگسالان است؛ اما با افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون، موارد بروز بیماری در میان این گروه سنی افزایش یافته است.

تسریع در صدور مجوز واکسن‌ کودکان علیه کووید-۱۹ بیش از یک سال است که اولویت دولت بایدن شناخته می‌شود. او معتقد است این واکسن‌ها برای باز نگه ‌داشتن مدارس و مهدکودک‌ها و بازگشت والدین به مشاغل خود به عنوان نیروی کار ضروری‌اند. در آمریکا، تزریق واکسن‌ برای کودکان پنج تا ۱۲ ساله در ماه نوامبر تایید شد؛ اگرچه تزریق واکسن‌ از آنچه مقام‌های آمریکایی انتظار داشتند، کندتر انجام شده است.

بیشتر از جهان