این سوپ امتحانش را پس داده است

سوپ کدو حلوایی بسیار سریع درست می‌شود و سرشار از ادویه‌های گرم‌ و سازگار با بدن است

سوپ داغ را داخل کاسه‌های موردنظر برای سرو بکشید و کره را روی آن بریزید و بلافاصله سرو کنید-getty via canva

رسما در فصل سوپ‌ایم و همراه با کواترانو، سرآشپز مجله وال‌استریت ژورنال، دستور پخت سوپ ساده‌ای را یاد می‌گیریم که قطعا آن را در تمام زمستان درست خواهیم کرد.

این دستورپخت ویژه بیش از ۱۰ سال قدمت دارد و طبق گفته خانم سرآشپز، تعهد به مکان مواد تشکیل‌دهنده، رمز این سوپ جادویی‌ است، چرا که از سال ۱۹۹۳، سبزیجات این سوپ، به خصوص کدوحلوایی، در مزرعه ۶۰ هکتاری خانواده این سرآشپز تولید و برداشت می‌شوند. 

سوپ کدو حلوایی بسیار سریع درست می‌شود و سرشار از ادویه‌های گرم‌ و سازگار با بدن است. استروزل (نوعی ترکیب شیرین که با کره، آرد و شکر تهیه می‌شود و اصولا برای روی غذاها یا شیرینی‌ها است) کره‌ای طعمی فوق‌العاده به سوپ می‌بخشد و کره زنجبیل و جوز هندی علاوه بر خواص فراوان، ترکیبی گرم‌کننده برای این سوپ مخملی‌اند.  

مواد لازم

جو دوسر، نصف فنجان
دانه کدو حلوایی تقریبا خردشده و بی نمک، نصف فنجان
شکر قهوه‌ای، نصف فنجان
آرد (همه‌منظوره)، نصف فنجان
نمک کوشر (نوعی نمک شورتر از نمک‌های معمول)
کره بدون نمک، ۶ قاشق غذاخوری
آب مرغ یا سبزیجات، ۲ لیوان
کدو حلوایی متوسط، پوست‌کنده، دانه‌گرفته و به صورت مکعبی بریده شده، ۲ عدد
خامه غلیظ، نصف فنجان
شربت افرا، ۲ قاشق غذاخوری
زنجبیل آسیاب شده، یک چهارم قاشق چایخوری
جوز هندی تازه رنده شده، یک چهارم قاشق چایخوری
فلفل سفید آسیاب شده

روش تهیه استروزل

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. کف ظرف خود را کاغذروغنی بیندازید.

در یک کاسه متوسط، جو دوسر، دانه کدو حلوایی، شکر قهوه‌ای، آرد و کمی نمک را با هم مخلوط کنید.

یک تابه کوچک و سنگین را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و چهار قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید تا کره ذوب شود و حباب بزند، قهوه‌ای و به‌سرعت سیاه و طلایی شود، بعد از ۱ تا ۲ دقیقه آن را روی مخلوط جو دو سر بریزید و ترکیب کنید. مخلوط را به طور یکنواخت روی ظرف فر پخش کنید. حدود ۱۵ دقیقه بپزید تا قهوه‌ای روشن و خرد شود. سپس اجازه دهید پنج دقیقه خنک شود.

روش تهیه سوپ

آب را در یک قابلمه بریزد و بگذارید روی حرارت متوسط ​​روبه‌بالا بجوشد. کدو حلوایی را اضافه کنید و مایع را دوباره جوش بیاورید. سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد و کدو کاملا نرم شود؛ چیزی حدود ۱۵ دقیقه.

در صورت لزوم، به آن آب اضافه کنید تا کدوحلوایی به اندازه کافی در مایع غوطه‌ور بماند. از مخلوط کن یا غذاساز برای پوره کردن کدو حلوایی و مایع پخت آن استفاده کنید تا کاملا یکدست شود. سوپ را از یک الک توری ریز عبور دهید و دوباره داخل قابلمه بریزید تا غلیظ شود. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و خامه، شربت افرا، دو قاشق غذاخوری کره، زنجبیل و جوز هندی را با هم مخلوط کنید تا کاملا قاطی شوند. با نمک و فلفل سفید مزه‌دارش کنید.

سوپ داغ را داخل کاسه‌های موردنظر برای سرو بکشید و  کره داغ کرده روی آن را روی آن بریزید و بلافاصله سرو کنید.

خانم کواترانو به چند نکته کلیدی برای پخت این سوپ اشاره می‌کند: «کدو حلوایی‌ها را بیش از حد نپزید چرا که سوپ به سختی هم می‌خورد. می‌توانید با حذف خامه و استفاده از روغن زیتون به جای کره این سوپ را مخصوص وگان‌ها کنید یا با جایگزین کردن آب‌مرغ به جای سبزیجات آن را از ترکیب گیاه‌خواری خارج کنید. بدون شک این سوپ بسیار سازگار است و امتحانش را پس داده است.

بیشتر از زندگی