رقابت لیورپول و چلسی در تعقیب منچسترسیتی شدت گرفت

شاگردان توماس توخل و یورگن کلو پ در فینال جام ای‌اف‌ال نیز رو در روی هم قرار خواهند گرفت

مارکوس آلونسو (چپ)، مدافع چلسی، درگیر با برایان خیل، مهاجم تاتنهام - GLYN KIRK / IKIMAGES / AFP

یاران یورگن کلوپ روز یکشنبه در غیاب محمد صلاح، سادیو مانه، و نبی کیتا، به پیروزی ارزشمندی در زمین کریستال پالاس دست یافتند تا امیدشان برای تعقیب منچسترسیتی صدرنشین کمی بیشتر شود.

لیورپول با تسلط بر میدان، مالکیت توپ، فشار زیاد در نیمه اول، و دفاع منظم و پرتعداد در نیمه دوم، توانست میزبان سخت‌کوش خود را سه بر یک مغلوب کند.

این پیروزی که کمتر از ۲۴ ساعت پس از اولین بازی بدون برد سیتی از ماه اکتبر به این سو به دست آمد، به لیورپول دلگرمی بیشتری داد.

ویرجیل وندایک با ضربه سری برق‌آسا گل اول را زد، و بعد الکس اوکسلید-چمبرلن یک حرکت تیمی بی‌نقص را به گل دوم لیورپول بدل کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریستال پالاس با گل ژان-فیلیپ ماتتا بازی را به سوی تساوی می‌برد، اما یک دقیقه به پایان بازی، فابینیو از روی نقطه پنالتی، نتیجه را قطعی کرد.

لیورپول با این برد ۴۸ امتیازی شد و حالا با یک بازی کمتر از منچسترسیتی ۵۷ امتیازی، چشم به بازی‌های بعدی می‌دوزد.

در لندن دو تیم همشهری- چلسی از غرب و تاتنهام از شمال- برای سومین بار در سه هفته گذشته رو در روی هم قرار گرفتند. دو بازی پیشین با پیروزی شاگردان توماس توخل به پایان رسیده بود.

بازی دو تیم در نیمه اول بدون گل به پایان رسید، اما دو دقیقه از شروع نیمه دوم نگذشته بود که حکیم زیاش، مهاجم هلندی چلسی، با ضربه‌ای قوس‌دار، توپ را به گوشه بالای دروازه تاتنهام دوخت.

هشت دقیقه بعد، روی ضربه آزاد میسن مانت، تیاگو سیلوا با ضربه سر دروازه خروس‌های شمال لندن را فروریخت تا آبی‌ها با ۴۷ امتیاز و البته دو بازی بیشتر از لیورپول، به تعقیب قرمزهای آنفیلد ادامه دهند.

چلسی و لیورپول بازی نهایی جام ای‌اف‌ال را نیز در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهند کرد، و به این ترتیب، یکی از این دو تیم از حالا یکی از جام‌های فصل جاری را به خانه خواهد برد.

بیشتر از فوتبال