اینترنت ۵‌جی امارات ترافیک هوایی را مختل نمی‌کند

سال‌هاست که ایستگاه‌های ۵جی در امارات متحده عربی نصب هستند

هواپیمایی امارات پروازهای خود به ۹ شهر ایالات متحده را که به دلیل نگرانی از مشکلات احتمالی اینترنت ۵ جی تعلیق کرده بود، از سر گرفت-twitter/emirates

اداره کل هواپیمایی غیرنظامی امارات متحده عربی گفت فناوری ۵ جی مورد استفاده در این کشور امن است.

اداره تنظیم مقررات مخابرات و دیجیتال دولت امارات (TDRA) گفت که مشکل فعلی اعلام شده درباره ۵ جی، نسل جدید اینترنت همراه که بر پروازها تأثیر می‌گذارد منحصراً مربوط به فرودگاه‌های ایالات‌متحده است.

در پی اعلام خبری مربوط به توقف خدمات ۵ جی در اطراف فرودگاه‌های ایالات‌متحده مقامات اماراتی در بیانیه‌ای اعلام کردند: «فرکانس‌های طیف جدیدی به ۵جی [در ایالات‌متحده] اختصاص داده‌شده است که با فرکانس‌های تعیین‌شده برای استفاده در منطقه ما متفاوت است و هیچ اختلال یا تداخلی در امارات بین شبکه‌های ۵ جی و سامانه‌های ناوبری هوایی وجود ندارد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه آمده است: «سال‌هاست که ایستگاه‌های ۵جی در امارات متحده عربی نصب هستند، کار می‌کنند و هیچ تأثیر منفی بر ایمنی سامانه‌های ناوبری هوایی ندارند». 

همچنین شرکت هواپیمایی امارات پروازهای خود به ۹ شهر ایالات متحده را که به دلیل نگرانی از مشکلات احتمالی اینترنت ۵ جی تعلیق کرده بود، از سر گرفت. 

روز سه‌شنبه، AT&T و Verizon، دو شرکت بزرگ خدمات‌رسانی شبکه تلفن همراه در ایالات‌متحده گفتند پس از گفتگو با دولت جو بایدن، به طور موقت روشن کردن برخی از برج‌های بی‌سیم فناوری ۵ جی در نزدیکی باندهای فرودگاه‌های آمریکا را به تعویق می‌اندازند.

خطوط هوایی می‌گویند اگر این دستگاه‌ها در نزدیکی فرودگاه‌های اصلی راه‌اندازی شوند، ممکن است هزاران پرواز زمین‌گیر شده یا به تعویق بیفتند.

طبق گزارش انجمن جهانی تامین ملزومات تلفن همراه (GSA) تا ژوئن ۲۰۲۱، ۵۸ کشور دارای شبکه ۵ جی بودند. ده‌ها کشور دیگر نیز تا حدی از فناوری تلفن همراه جی ۵ استفاده کرده‌اند. در واقع انتظار می‌رود که کاربران آن تا ۳٫۵ سال به یک میلیارد برسد.

قاره آمریکا و اروپا در خط مقدم توسعه ۵جی هستند. کره جنوبی کشوری است که اولین شبکه ۵جی را به کار گرفته است و انتظار می‌رود تا جایی که این فناوری پیش می‌رود، پیشتاز باقی بماند تا سال ۲۰۲۵، تقریباً ۶۰ درصد از اشتراک‌های تلفن همراه در کره جنوبی برای شبکه‌های ۵جی خواهد بود.

بیشتر از جهان