آغاز محاکمه گردشگر فرانسوی زندانی در ایران به اتهام «جاسوسی»

کشورهای غربی می‌گویند ایران با بازداشت شهروندان خارجی از آنان به عنوان اهرم فشار در مذاکرات استفاده می‌کند

تصویر از حساب کاربری توئیتر سعید دهقان (@vakilroaya)

وکیل بنجامین بریر می‌گوید پس از گذشت بیش از یک سال از بازداشت این گردشگر ۳۶ ساله فرانسوی به اتهام «جاسوسی» در ایران، دادگاه او قرار است روز پنجشنبه، ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) برگزار شود.

به گزارش رویترز، سعید دهقان روز چهارشنبه به آن خبرگزاری گفت که «بنجامین در دادگاه حاضر خواهد شد تا برای اتهامات جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی محکامه شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنجامین بریر، در جریان سفری زمینی با یک خودرو ون به کشورهای مختلف آسیا، بعد از سفر به ترکیه و اقلیم کردستان عراق، اوایل دی‌ ۱۳۹۸، از مرزهای غربی وارد ایران شد.

او اوایل خرداد ۹۹ پس از به‌پرواز درآوردن یک پهپاد برای تصویربرداری در دشت‌های نزدیک به مرز ایران و ترکمنستان، از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد.

بریر از آن زمان تاکنون در زندان وکیل‌آباد مشهد در بازداشت موقت به‌سر می‌برد و از چهارم دی‌ماه، به‌‌دلیل محرومیت از حق تماس تلفنی با خانواده‌اش، دست به اعتصاب غذا زده است.

محکامه این شهروند فرانسوی در حالی آغاز می‌شود که نمایندگان ایران و شش قدرت جهانی، از جمله فرانسه، در وین در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هستند.

کشورهای غربی می‌گویند جمهوری اسلامی ایران با بازداشت شهروندان خارجی و ایرانیان دوتابعیتی، از آنان به عنوان اهرم فشار در مذاکرات استفاده می‌کند. تهران این اتهام را رد می‌کند.