پیرترین مرد جهان چند روز پیش از تولد ۱۱۳ سالگی‌اش درگذشت

ساتورنینو گفته بود که راز طول عمرش زندگی آرام و آسیب نرساندن به دیگران است

این کفاش بازنشسته قرار بود ۸ فوریه تولدش را با خانواده‌ جشن بگیرد‌ـ عکس از توییتر

ساتورنینو دلا فوئنته گارسیا، پیرترین مرد جهان، در خانه‌اش واقع در شهر لئون در شمال اسپانیا درگذشت. به گزارش دیلی‌میل، ساتورنینو سپتامبر سال گذشته با رسیدن به سن ۱۱۲ سال، نام خود را به عنوان مسن‌ترین مرد جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. این کفاش بازنشسته قرار بود ۸ فوریه تولدش را با خانواده‌ جشن بگیرد، اما نتوانست به صد‌و‌سیزدهمین سال زندگی‌اش برسد. او و همسرش، آنتونینا باریو، خانواده‌ای پرجمعیت داشتند شامل هشت فرزند، ۱۴ نوه و ۲۲ نتیجه، هرچند یکی از هشت فرزند این زوج که تنها پسرشان بود، در جوانی درگذشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساتورنینو پس از اجتناب از حضور در جنگ داخلی اسپانیا به دلایل پزشکی، کسب‌و‌کار خودش را راه انداخت و برای ارتش اسپانیا چکمه درست می‌کرد. هنگامی که از او راز طول عمرش را پرسیدند، پاسخ داد: «زندگی آرام و آسیب نرساندن به دیگران.»

پیرترین مرد جهان از طرفداران پرشور فوتبال بود و پس از درگذشت او، باشگاه ورزشی محل زندگی‌اش در توییتی نوشت: «از درگذشت ساتورنینو دلا فوئنته بسیار متاسفیم و از او با محبت فراوان یاد خواهیم کرد.»

سازمان ثبت رکوردهای جهانی گینس نیز از درگذشت ساتورنینو پیش از رسیدن به جشن تولدش در این سال، ابراز تاسف کرد. در حال حاضر، خانم کین تاناکه مسن‌ترین فرد زنده جهان است که ماه گذشته، در یک خانه سالمندان در ژاپن ۱۱۹ساله شد. این زن سالمند یکی از ۱۰۰ ساله‌های ژاپنی است و پنج دوره سلطنت امپراتوری ژاپن را پشت سر گذاشته است.

بیشتر از جهان