نیروهای جبهه مقاومت خودرو طالبان را هدف قرار دادند

به گفته سخنگوی جبهه مقاومت ملی، هفت نفر از نیروهای طالبان در این حمله کشته شدند

به گفته سخنگوی جبهه مقاومت ملی، همه کشته‌شدگان از افراد غیربومی بودند که در پی سقوط مرکز پنجشیر، وارد آن استان شده‌‌اند‌ـ JAVED TANVEER / AFP

پیش از ظهر سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه، یک خودروی نظامی طالبان در مرکز شهرستان رخه در استان پنجشیر آماج گلوله خمپاره‌انداز نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان قرار گرفت.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، به ایندیپندنت فارسی گفت چریک‌های جبهه مقاومت ملی در کوهستان‌های پنجشیر به یک خودروی نظامیان طالبان در مرکز شهرستان رخه با خمپاره‌انداز ۸۲ میلی‌متری شلیک کردند که در نتیجه این حمله، هفت تن از افراد طالبان کشته شدند.

احمدی در ادامه افزود که دو گلوله خمپاره‌انداز ۸۲ میلی‌متری از یک موقعیت کوهستانی به افراد طالبان شلیک شد و چریک‌های جبهه مقاومت بدون اینکه وارد درگیری رودررو با طالبان شوند، به مواضعشان برگشتند. او به هویت کشته‌شدگان اشاره‌ای نکرد اما تصریح کرد که همه کشته‌شدگان از افراد غیربومی بودند که در پی سقوط مرکز پنجشیر، وارد آن استان شده‌‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابوبکر صدیق، سخنگوی استاندار طالبان در پنجشیر، وقوع انفجار در شهرستان رخه را تایید کرد اما تلفات افراد طالبان را رد کرده است. صدیق در صحبت با روزنامه ۸ صبح، شلیک را انفجار مین مغناطیسی خواند و گفت مین منفجرشده که خودروی نظامی طالبان را هدف قرار داد از قبل جابه‌جا شده بود و تلفاتی بر جا نگذاشته است.

شهرستان‌های پنجشیر در پنج ماه گذشته همواره شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود و نیروهای طالبان بوده است. طالبان هرازگاهی وقوع این درگیری‌ها را تایید‌، اما از دادن جزئیات و آمار تلفات خودداری می‌کنند.

نیروهای جبهه مقاومت ملی که در پی فروپاشی دولت پیشین افغانستان و برای مبارزه با طالبان شکل گرفت، اکنون در مناطق کوهستانی از جمله در پنجشیر، کاپیسا، بغلان، سمنگان و قسمت‌های دیگری از شمال افغانستان حضور دارند. به‌تازگی و با انتشار ویدیو و عکس از تجهیزات نظامی این نیروها، ادعاهایی مطرح شد که دولت روسیه برای این نیروها تجهیزات نظامی فرستاده است. روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ادعاهای مطرح‌شده در این زمینه را رد کرد و گفت روسیه به هیچ‌یک از طرف‌های درگیر در افغانستان، تجهیزات نظامی و اسلحه نمی‌دهد زیرا این کار تضادها و تنش‌ها را در افغانستان تقویت می‌کند.