نه استقلال، نه پرسپولیس، هیچ کدام چشمک نزدند

نگاهی به هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران

عکس از سایت باشگاه استقلال

هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران پر از بازی‌های کم گل بود. تساوی‌های محتاطانه و پیروزی‌های حداقلی. اما بازی سایپا - نساجی با ۷ گل کمی جبران کرد تا آمار نگران ‌کننده نباشد. در هفته سوم استقلال و پرسپولیس، به‌رغم تساوی خارج از خانه آبی‌ها و پیروزی خانگی قرمزها ندرخشیدند و یک هفته قبل از دربی تهران که در هفته چهارم (۳۱ شهریور) برگزار می‌شود، نمایش‌های امیدوارکننده‌ای ارائه نکردند و به تماشاگران برای حضور در ورزشگاه آزادی چشمک نزدند.

تساوی در ورزشگاه خالی سیرجان

هفته سوم لیگ برتر جمعه ۲۲ شهریور ۹۸ با بازی گل‌گهر سیرجان و پارس جم شروع شد. اتفاق ویژه در این بازی حضور مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی ایران در ورزشگاه سیرجان بود. او برای تماشای این بازی به سیرجان سفر کرد تا روش متفاوتی از پیگیری لیگ را نسبت به کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین تیم ملی نشان دهد.

گل‌گهر در خانه به تساوی یک - یک مقابل پارس جم قانع شد اگرچه وینکو بگوویچ و فراز کمالوند، سرمربیان دو تیم روز پرتنشی را مقابل هم پشت سر گذاشتند و کری‌های غیرمعمولی داشتند. با گل سجاد آشوری در دقیقه ۲۶ گل‌گهر پیش افتاد، اما در دقیقه ۵۶ با یک پنالتی جنجالی که توسط محمد نوری تبدیل به گل شد، پارس جم به تساوی رسید.

این بازی تماشاگران کم‌شماری داشت، سکوها خالی مانده بود و فقط حدود ۳۰۰ نفر به ورزشگاه سیرجان رفته بودند که عده‌ای از آنها تماشاگر پارس جم بودند. با توجه به تازه ‌وارد بودن گل‌گهر در لیگ برتر، عجیب است که مردم شهر استقبال چندانی از این تیم نمی‌کنند.

پیروزی شهر خودرو در سایه اعتراض ماشین‌سازی

در ادامه هفته سوم لیگ برتر در روز شنبه ۲۳ شهریور ماشین‌سازی در تبریز میزبان شهر خودروی مشهد بود. ماشین‌سازی اگرچه در این بازی شکست خورد اما به داوری معترض بود و شهرخودرو نمایشی ارائه نکرد که شایسته پیروزی به نظر برسد. دقیقه ۲۶ توپ ارسالی از میانه زمین را شاکری، مهاجم شهرخودرو با ضربه پشت سر زد که در ادامه معبودی، مدافع راست ماشین‌سازی با ضربه سر به عقب پاس داد و در ادامه ناتوانی توکلی در دفع توپی که می‌توانست در اختیار لک قرار بگیرد موجب شد تا حسین مهربان از این فرصت استفاده کند و به راحتی گل اول تیمش را به ثمر رساند.

اما در این بازی داور خطا روی شاهین ثاقبی در محوطه جریمه شهر خودرو را پنالتی تشخیص نداد و رسول خطیبی، سرمربی ماشین‌سازی دراین‌باره گفت: «فکر می‌کنم باید وی‌ای‌آر بیاید که تیم‌هایی مثل ما ضرر نکند. مسوولان فوتبال دو ماه بازی‌ها را عقب انداختند اما چرا نتوانستند این سیستم را بیاورند و دلیلش را باید بگویند. می‌گویند امکانات نداریم، پول نداریم. اگر ندارید جمع کنید! آن موقع نباید بگویید مربیان درباره داوری حق حرف زدن ندارند. حق ما را چه کسی باید بدهد و چه کسی جوابگوست؟» این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع شهر خودرو به پایان رسید.

دو صحنه بحث‌برانگیز در روز تساوی فولاد و سپاهان

بازی مهم روز شنبه را فولاد خوزستان و سپاهان در اهواز برگزار کردند. نتیجه بازی اگرچه صفر - صفر بود و فولاد همچنان نتوانست با نکونام پیروزی را تجربه کند اما فولاد مقابل سپاهانی که لیگ را فوق‌العاده شروع کرده بود، نمایش بهتری نسبت به هفته‌های گذشته ارائه کرد. قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان البته مدعی است که دروازه‌بان‌های حریف مقابل سپاهان ستاره می‌شوند.

در این بازی نیز اعتراض به داوری شدت گرفت. هواداران تیم فولاد در چندین صحنه از روی سکوها اعتراض خود را با شعارهایی علیه حیدری نشان دادند. همچنین در دقایق ۷۵ و ۷۸ دو بار بازیکنان و کادر فنی تیم فولاد اعتقاد به خطای هند در محوطه جریمه سپاهان داشتند که هیچ کدام از نظر داور پنالتی تشخیص داده نشدند.

تساوی ذوب - تراکتور در روز بداقبالی منصوریان

ذوب‌آهن روز یک‌شنبه، ۲۴ شهریور ۹۸ در فولادشهر میزبان تراکتور تبریز بود. اصفهانی‌ها اگرچه نمایش فوق‌العاده‌ای را به تصویر کشیدند و نسبت به تراکتور بیشتر مالک توپ بودند اما این بازی بدون گل به پایان رسید. تساوی صفر - صفر شاید برای تراکتور یک دستاورد باشد اما ذوب‌آهن را با آن همه حمله‌ی بی‌فایده خوشحال نکرد. رشید مظاهری، دروازه‌بان تراکتور در فولادشهر درخشید و مانع بزرگی بر سر راه بازیکنان منصوریان بود.

علیرضا منصوریان، سرمربی ذوب‌آهن پس از بازی وعده داد که اگر بازیکنان مصدومش به تیم برگردند، روند نتایج ذوب‌آهن را تغییر خواهد داد. مصطفی دنیزلی، سرمربی تراکتور البته معتقد بود که تیمش برای بردن کار زیادی انجام نداد. او پیش‌تر گفته بود که تیمش از هفته ششم‌ شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.

روز تلخ استقلال در مسجدسلیمان

استقلال با هزار آرزو به مسجد سلیمان رفته بود تا مقابل تیمی که شاید آسان تصورش می‌کرد، به اولین پیروزی فصل برسد. اما بازی نفت مسجدسلیمان - استقلال روز یک‌شنبه در ورزشگاه پرآشوب و ناامن مسجدسلیمان با تساوی یک - یک تمام شد تا استقلال غمگین و البته معترض به تهران برگردد.

استقلال در دقیقه ۱۷ با گل مهدی قائدی از حریف خود پیش افتاد اما در نیمه دوم ناباورانه پیروزی را از دست داد. نفت مسجد سلیمان در دقیقه ۷۰ روی اشتباه حسین حسینی توسط حامد نورمحمدی گل تساوی را زد، اشتباهی که شماره یک تیمی در قواره استقلال نباید مرتکب شود. در دقیقه ۸۶ فرشید اسماعیلی از زمین بازی اخراج شد تا استقلال هم سه امتیاز بازی را از دست بدهد و هم یکی از بهترین بازیکنانش را روز دربی در اختیار نداشته باشد. مجموعه‌ای از اشتباهات دروازه‌‌بان استقلال، داور بازی و سرانجام حمله هواداران نفت به اتوبوس استقلال، روزی تلخ را برای آبی‌ها رقم زد. اما نباید فراموش کنیم که استقلال با این نتایج هفته به هفته از قهرمانی دور می‌شود و حالا در آستانه دربی تهران شرایط پیچیده‌ای دارد.

تساوی ناکام‌ها

بازی روز یک‌شنبه شاهین و پیکان در بوشهر، بازی تیم‌های ناکام هفته‌های آغازین لیگ برتر بود. تساوی یک - یک، نتیجه پایانی این بازی بازهم نتوانست این دو تیم را در موقعیت جبران نتایج بد گذشته قرار دهد. شاهین در دقیقه ۸۱ توسط حسن نجفی به گل رسید و پیکان در دقیقه ۸۶ توسط مهران موسوی روی یک ضربه کرنر که اعتراض بازیکنان شاهین به داور را در پی داشت، گل تساوی را زد.

عبدالله ویسی، سرمربی شاهین بعد از این بازی مورد انتقاد خبرنگاران محلی قرار گرفت اما گفت یک مربی حتی در روز قهرمانی مخالفانی دارد. حسین فرکی، سرمربی پیکان که با تیمش نتایج امیدوارکننده‌ای نگرفته، بعد از این بازی و بعد از گل مشکوک تیمش بازهم گفت که شایسته پیروزی بود.

گلباران در اکباتان

بازی سایپا - نساجی روز یک‌شنبه جور تمام بازی‌های هفته سوم را کشید و تا بخواهید گل داشت. سایپا با نتیجه ۴ - ۳ در ورزشگاه پاس در اکباتان تهران، نساجی را شکست داد. سایپا مثل همیشه در تهران بی‌تماشاگر بود و حدود هزار نفر از تماشاگران مازندرانی به ورزشگاه رفته بودند.

سایپا با گل‌های سعید محمدفرد، امیرحسین حسین‌زاده، آرمان رمضانی و کمال‌الدین نیک‌خوی در مقابل گل‌های رحمان جعفری(۲ بار) و علی شجاعی توانست نساجی را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد تا با حفظ روند شکست ‌ناپذیری، به دومین برد این فصل برسد و اولین باخت شاگردان مهاجری را رقم بزند.

ابراهیم صادقی که بعد از پیروزی تیمش نگران تعداد گل‌های خورده بود، گفت که بردیم اما باید با بازیکنانم صحبت کنم. رضا مهاجری، سرمربی نساجی این شکست را تاوان جوانی تیمش دانست.

کالدرون از این تیم راضی است؟

بازی پرسپولیس - صنعت نفت تنها بازی باقی‌مانده از هفته سوم لیگ برتر برای روز دوشنبه، ۲۵ شهریور بود. پرسپولیس در این بازی با گل دقیقه ۵۷ محمدحسین کنعانی‌زادگان به پیروزی یک بر صفر رسید اما کمتر کسی از بازی پرسپولیس رضایت داشت. کالدرون اما انگار چندان ناراضی نیست: «خیلی خوب بازی کردیم. اگر در این بازی‌ها گل نزنی، به مشکل می‌خوری. وقتی گل اول را زدیم، فرصت‌های دیگری داشتیم که نتوانستیم استفاده کنیم. می‌بینید که بردن در لیگ برتر مقابل هر تیمی سخت است. امروز در ۳۰ دقیقه اول بازی خوبی ارائه کردیم و این همان فوتبالی است که من می‌پسندم.»

دراگان اسکوچیچ، سرمربی صنعت نفت آبادان درباره این بازی گفت: «از این که بازی را واگذار کردیم خوشحال نیستم. خیلی خوب بازی را کنترل کردیم. تاکتیک خیلی خوبی انتخاب کردیم. با توجه به آنالیزمان از پرسپولیس اگر این اشتباه بچگانه صورت نمی‌گرفت، احساس می کنم که پرسپولیس به ما گل نمی‌زد. حتی ممکن بود که کنترل بازی را از دست بدهند».

بیشتر از ورزش