روزهای سخت برای لیورپول بدون محمد صلاح

تیم لیورپول در ادامه بازی‌های لیگ برتر انگلستان، روز یکشنبه به مصاف برنتفورد خواهد رفت

محمد صلاح در جدیدترین مصاحبه‌اش عنوان کرد که دوست دارد در لیورپول بماند - Paul ELLIS / AFP

تیم فوتبال لیورپول در آخرین دیدار خود در رقابت‌های جام اتحادیه مقابل آرسنال و در ورزشگاه خانگی خود، آنفیلد متوقف شد و به‌تساوی بدون گل رسید. بنابراین تکلیف تیم صعودکننده به فینال رقابت‌ها در بازی برگشت و در شهر لندن مشخص خواهد شد؛ اما نکته مهم برای هواداران این تیم حاضر نبودن چند تن از بازیکنان اصلی لیورپول به‌خصوص محمد صلاح در این مسابقه بود.

تیم لیورپول که سه بازیکن اصلی خود یعنی کیتا، مانه و صلاح را به‌خاطر شروع رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا در اختیار ندارد، عملا مقابل آرسنال در امر گلزنی دچار مشکل شده بود و حتی بازیکنان این تیم قادر به موقعیت‌سازی مناسب برای دیگر مهاجمان تیم نبودند.

نبودن محمد صلاح بیشتر از دیگر بازیکنان به چشم می‌آمد و مشخص شد که وجود او چقدر می‌تواند راهکارهای یورگن کلوپ را عملی کند. آرسنال در این مسابقه از اواسط نیمه اول با اخراج ژاکا ۱۰ نفره شد، اما دفاع مستحکم شاگردان آرتتا این اجازه را به قرمزهای آنفیلد نداد تا دروازه میهمان را باز کنند.

نمایش ضعیف دیه‌گو ژوتا، فیرمینو و حتی مینامینو، مهاجم ژاپنی لیورپول که کلوپ اعتقاد زیادی به او دارد، نشان داد که لیورپول به چه اندازه به مهاجمی مانند صلاح محتاج است و نبود او می‌تواند مشکلات تیم را افزایش دهد؛ اما نبود او در چند مسابقه آینده تنها مشکل لیورپولی‌ها نیست و قرارداد او در ۱۸ ماه آینده به اتمام خواهد رسید و از حالا حواشی بسیار زیادی را نیز به وجود آورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد صلاح در جدیدترین مصاحبه‌اش عنوان کرد که دوست دارد در لیورپول بماند، اما این موضوع به تصمیم باشگاه بستگی دارد. او به‌تازگی برای تمدید قراردادش مبلغی را به باشگاه پیشنهاد کرده است که گویا سران لیورپول با آن مخالفت کرده‌اند.

صلاح می‌گوید: «باشگاه خواسته‌های من را می‌داند و بعید می‌دانم که آن‌ها غیرمعقول باشند. من به مدت پنج سال در این باشگاه حضور داشته‌ام و برای لیورپول هر کاری انجام داده‌ام. فکر می‌کنم در بین هواداران محبوبیت دارم و خودم نیز به آن‌ها علاقه بسیاری دارم. زمانی که از باشگاه چیزی طلب می‌کنید و آن‌ها آن را برآورده می‌کنند، این نشانه قدردانی از شما و تمجید از کارهایی است که انجام داده‌اید؛ اما بااین‌حال همه‌چیز به تصمیم نهایی باشگاه بستگی دارد.»

با توجه به مخالفت باشگاه با پیشنهاد صلاح به نظر می‌رسد این توافق به‌سادگی امکان‌پذیر نخواهد شد. یورگن کلوپ، سرمربی قرمزها نیز معتقد است که نباید نگران این موضوع بود؛ چراکه خود صلاح تمایل زیادی به ماندن در لیورپول دارد و اصل موضوع همین است. او می‌گوید: «کارها در حال انجام است، اما زمان بیشتری نیاز دارد و مسائل زیادی هست که باید در مورد آن‌ها توافق شود. صلاح یک بازیکن در رده جهانی است که کارهای بزرگ زیادی برای لیورپول انجام داده و امیدوارم که او در جمع ما ماندنی شود.»

تیم لیورپول در ادامه بازی‌های لیگ برتر انگلستان، روز یکشنبه به مصاف برنتفورد خواهد رفت و روز پنجشنبه در ورزشگاه امارات دیدار برگشت نیمه‌نهایی رقابت‌های جام اتحادیه را مقابل آرسنال بازی خواهد کرد. لیورپول هم‌اکنون با ۴۲ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به دیگر تیم‌ها در رده سوم قرار دارد و تیم‌های منچستر‌سیتی و چلسی به ترتیب با ۵۳ و ۴۳ در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند.

 

بیشتر از فوتبال