لنز هوشمند با قابلیت نمایش مستقیم اطلاعات بر روی چشم

هدف نهایی این محصول فراهم کردن دسترسی آسان و فوری به دنیای مجازی درون متاورس برای مردم است

استارت‌آپی آمریکایی لنزهای تماسی هوشمندی را تولید کرده است که اطلاعات را در لحظه نمایش می‌دهد و همچنین به کاربرانش «دید قابل تنظیم» ارائه می‌دهد که می‌توان آن را با گوشی تلفن هوشمند کنترل کرد.

شرکت فناوری پوشیدنی این‌ویث این هفته این دستگاه آینده‌نگر را در کنفرانس فناوری سی‌ای‌اس ۲۰۲۲ در لاس‌وگاس به نمایش گذاشت و ادعا کرد که این دستگاه قادر است قابلیت‌هایی را از نقشه‌خوانی گرفته تا از بین بردن عوارض بینایی مانند نزدیک‌بینی ارائه دهد.

به گفته این‌ویث، هدف نهایی این محصول فراهم کردن دسترسی آسان و فوری به دنیای مجازی درون متاورس برای مردم است.

این شرکت گفت: «اولین کاربردهای این فناوری «دید قابل تنظیم» با دستگاه تلفن همراه و «دید تقویت‌شده» همراه با امکان کنترل با دستگاه تلفن همراه خواهد بود.»

«بزرگی این بازارها به‌تنهایی چندین میلیارد دلار ارزیابی شده‌ است، اما کاربرد نهایی ممکن است مشاهده کاملا همه‌جانبه متاورسی باشد که به کاربران ابزاری بسیار سبک‌وزن و تقریبا نامرئی برای رفت‌وبرگشت از تماشای دنیای واقعی به درون متاورس ارائه می‌دهد.»

اعلامیه رونمایی از این محصول مدعی چند صد حق ثبت اختراع است که امکان استفاده از یک تراشه نمایشگر واقعیت افزوده را با استفاده از لنزهای تماسی قابل‌خرید از قفسه فروشگاه‌ها فراهم می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این استارت‌آپ گفت: «از جدیدترین کاربردهای بصری متاورسی واقعیت افزوده تا بینایی بهتر برای افرادی که از نزدیک‌بینی یا پیرچشمی رنج می‌برند، فناوری این‌ویث انقلاب الکترونیکی برای آینده بینایی و قابلیت‌های چشمی است.»

این شرکت گفت که در حال حاضر با چندین شرکت برای تعبیه این فناوری در لنزهای هیدروژل موجود در حال همکاری است، بااین‌حال هنوز منتظر تاییدیه مقام‌های دولتی قبل از ارائه این لنزها به مصرف‌کنندگان است.

این‌ویث قصد دارد امسال از سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده تاییدیه نوآوری سد‌شکن دریافت کند و امیدوار است که به‌زودی لنزهای تماسی را به بازار عرضه کند.

این‌ویث تنها شرکتی نیست که روی لنزهای تماسی هوشمند کار می‌کند. چندین استارت‌آپ پوشیدنی دیگر نیز روی نمایشگرهای مشابه برای چشم کار می‌کنند.

همچنین در نمایشگاه سی‌ای‌اس، لنزهای تناسب‌اندام-محور ساخته شرکت موجو‌ویژن که حسگرهای حرکتی و پردازنده درون خود لنز دارند، به نمایش درآمد.

این شرکت نیز منتظر تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا است، اما در حال حاضر با شرکت‌های ورزشی و تناسب‌اندام، از جمله آدیداس، تریلفورکس و اسلوپس در حال همکاری است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی