فرماندهی سایبری آمریکا: هکرهای مادی‌واتر با وزارت اطلاعات ایران مرتبطند

«وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از این گروه علیه شبکه کامپیوترها در سراسر جهان استفاده می‌کند»

مادی‌واتر در سال‌های اخیر تلاش کرد اطلاعات را از شرکت‌های مخابراتی و دیگر سازمان‌ها در خاورمیانه استخراج کند-Bleepingcomputer

فرماندهی سایبری ارتش آمریکا روز چهارشنبه جزئیات ابزار هک کردن چندگانه‌ای را اعلام کرد که به گفته مقامات، «وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از آنها علیه شبکه کامپیوترها در سراسر جهان استفاده می‌کند.»

به گزارش سی‌ان‌ان، این نخستین بار است که دولت آمریکا به طور روشن وزارت اطلاعات را با یک گروه جاسوسی با عنوان «مادی‌واتر» (Muddywater) مرتبط می‌کند.

این شبکه در سال‌های اخیر تلاش کرده است اطلاعات را از شرکت‌های مخابراتی و دیگر سازمان‌ها در خاورمیانه استخراج کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان، فرماندهی سایبری ارتش آمریکا نمونه‌های متعددی از کدهایی که این هکرها استفاده کرده‌اند را منتشر کرده تا به سازمان‌ها در ایالات متحده و دیگر کشورها کمک کند در مقابل حمله‌های بعدی از خود دفاع کنند.

سخنگوی فرماندهی سایبری ارتش آمریکا از پاسخ به این پرسش که آیا اخیرا سازمان‌های آمریکایی هدف این حمله بودند، خودداری کرد. هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز به درخواست سی‌ان‌ان برای توضیح در این زمینه پاسخ نداده است.

سی‌ان‌ان به نقل از سارا جونز، تحلیلگر امنیت سایبری می‌نویسد که ایران تیم‌های متعددی را برای انجام جاسوسی سایبری، حمله سایبری و سرقت اطلاعات بسیج کرده و از آنها علیه دشمنانش در سراسر جهان استفاده می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند، گروه مادی‌واتر نقش مهمی در جاسوسی سایبری جمهوری اسلامی داشته و از سال ۲۰۱۹ تا زمان کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس در عراق در ژانویه ۲۰۲۰ برای مختل کردن شبکه‌های دولتی در عراق، ترکیه و اردن تلاش کرده است.

بیشتر از جهان