مشاوران دولت بریتانیا دوز چهارم واکسن کرونا را توصیه نمی‌کنند

در بریتانیا، شمار کسانی که به‌دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها بستری شدند به حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر رسید

کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی روز جمعه به دولت بریتانیا توصیه کرد برنامه‌ای برای تزریق دوز چهارم یا واکسن یادآوری دوم به گروه‌های ویژه در دستور کار نگذارد‌ـ REUTERS/David Klein

به گزارش آسوشیتدپرس، مشاوران دولت بریتانیا تزریق دوز چهارم واکسن کرونا را برای سالمندان تحت مراقبت و کسانی که بیشتر از هشتاد سال دارند توصیه نمی‌کنند. بر اساس داده‌های موجود، دوز سوم تا مدتی طولانی در برابر ابتلا به کرونای حاد ایمنی ایجاد می‌کند.

پژوهش‌ها نشان داده است که سه ماه پس از تزریق سوم، در کسانی که بیشتر از ۶۵ سال دارند، هنوز حدود ۹۰ درصد ایمنی لازم برای اجتناب از بستری شدن باقی است.

در نتیجه، کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی روز جمعه به دولت بریتانیا توصیه کرد برنامه‌ای برای تزریق دوز چهارم یا واکسن یادآوری دوم به گروه‌های ویژه در دستور کار نگذارد. به‌جای آن، از دولت بریتانیا خواسته شد بر تزریق دوز سوم بیشتر تمرکز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروفسور وی شن لیم، رئیس کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی، می‌گوید: «داده‌های کنونی نشان می‌دهد که دوز یادآور ایمنی زیادی در برابر ابتلا به بیماری حاد فراهم می‌آورد، حتی برای گروه‌های سالمند و در معرض خطر. در نتیجه، کمیته به این نتیجه رسید که نیاز فوری به نوبت یادآوری دوم نیست. البته این تصمیم پس از چندی دوباره ارزیابی خواهد شد.»

پس از آن که پژوهش‌ها نشان داد که دو نوبت واکسن برای ایمنی افراد در برابر اومیکرون کافی نیست، دولت بریتانیا اکنون با شتاب در حال تزریق واکسن یادآوری به بزرگسالان است. سویه اومیکرون به افزایش شدید شمار مبتلایان و بیمارانی انجامیده است که نیازمند بستری در بیمارستان می‌شوند.

در بریتانیا، شمار کسانی که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها بستری شدند به ۱۸ هزار و ۴۵۴ نفر رسیده، که نسبت به دو هفته پیش، بیش از دو برابر شده است.

بیش از ۳۹ هزار نفر از کارکنان بخش درمان نیز به‌‌دلیل ابتلا به کووید-۱۹، روز ۲ ژانویه سر کار خود حاضر نشدند، که ۵۹ درصد نسبت به هفته پیش از آن افزایش داشت.

نشریه بخش بهداشت و درمان بریتانیا اعلام کرد که غیبت کارکنان در کلیه بخش‌های بهداشت و درمان کشور می‌تواند به رقم بالای ۱۲۰ هزار تن برسد.

بیشتر از جهان