کشف تصاویر اپراتورهای پهپاد سرنگون‌شده حزب‌الله در اسرائیل

ماموریت این پهپاد گردآوری اطلاعات از نیروهای نظامی اسرائیلی عنوان شده است

پهپاد مذکور روز چهارشنبه و پس از ورود به حریم هوایی اسرائیل رهگیری و ساقط شد- IDF/Twitter

از یک پهپاد حزب‌الله لبنان که ارتش اسرائیل سرنگون کرده، کارت حافظه‌ای پیدا شده که تصاویر واضحی از عوامل عملیاتی یک گروه ویژه تروریستی لبنانی در آن ذخیره شده است.

به گزارش روزنامه اورشلیم پست، پهپاد مذکور روز چهارشنبه و پس از ورود به حریم هوایی اسرائیل رهگیری و ساقط شد و در کارت حافظه آن تصاویر اپراتورهای آن، که از اعضای واحد رضوان‌اند، ذخیره شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماموریت این پهپاد گردآوری اطلاعات از نیروهای نظامی اسرائیلی عنوان شده است.

در این گزارش گفته می‌شود که تصاویر ثبت شده احتمالا به اشتباه گرفته و ذخیره شده‌اند؛ با این حال در این تصاویر چهره‌های اپراتورها، خودروهای آن‌ها و شماره پلاکشان کاملا مشخص است.

بر اساس آخرین گزارش مرکز پژوهشی آلما، گروه شبه‌نظامی حزب‌الله که از حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، حدود دو هزار پهپاد در اختیار دارد که بسیاری از آن‌ها از انواع پیشرفته ایرانی‌اند و مابقی را حزب‌الله ساخته است.

به نوشته اورشلیم پست، پهپادی که ارتش اسرائیل روز چهارشنبه سرنگون کرد،  ساخت  حزب‌الله بود.

گفته می‌شود که حزب الله در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۰۰ پهپاد ساخت ایران در اختیار داشته و در این مدت، با کمک جمهوری اسلامی ایران توانسته است شکار پهپادهای خود را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد.

در سال ۲۰۲۱، حزب‌الله ۷۴ بار با ارسال پهپاد به حریم هوایی اسرائیل تجاوز کرد. در سال ۲۰۲۰، این رقم ۹۴ مورد و در سال پیش از آن، یعنی ۲۰۱۹، ۵۴ مورد بود.

بیشتر از جهان