دستان ترشتگن سه امتیاز را برای بارسا خرید

کمبود بازیکنان سرشناس و کارآمد در بارسلونا یکی از مشکلاتی است که ژاوی از زمان آمدن به بارسا با آن مواجه شد

بارسا در روزی بسیار سخت به مصاف مایورکا رفت - JAIME REINA / AFP

رقابت‌های لالیگا اسپانیا پس از یک وقفه ۱۰ روزه و پشت سر گذاشتن تعطیلات سال نو میلادی، پیگیری شد و تیم فوتبال بارسلونا که برای برگزاری هفته نوزدهم رقابت‌ها در خارج از خانه، به مصاف مایورکا رفته بود، موفق شد با درخشش مارک آندره ترشتگن، دروازه‌بانش، تیم میزبان را با نتیجه یک بر هیچ و با تک‌گل لوک دی یانگ، مهاجم هلندی خود، مغلوب کند و در جدول رده‌بندی رقابت‌ها صعودی چشمگیر داشته باشد.

ساموئل اتوئو، مهاجم کامرونی سال‌های دور بارسلونا و همین تیم مایورکا، در مراسمی که پیش از شروع مسابقه برگزار شد، حضور داشت و تماشاگران حاضر در ورزشگاه او را تشویق کردند. بارسا در روزی بسیار سخت به مصاف مایورکا رفت چرا که برای این مسابقه بسیاری از بازیکنان خود را به دلیل ابتلا به کرونا یا مصدومیت در اختیار نداشت و ژاوی مجبور شد از چند تن از بازیکنان تیم دوم بارسلونا مانند ژوتگلا، آخوماچ و نیکو گونزالس استفاده کند.

کمبود بازیکنان سرشناس و کارآمد در بارسلونا یکی از مشکلاتی است که ژاوی از زمان آمدن به بارسا با آن مواجه بوده است؛ اما او خود معتقد است که این بازیکنان جوان آینده بارسا به شمار می‌روند و باید از تمامی امکانات باشگاه استفاده کرد تا آن‌ها نیز روزی به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بارسا در این مسابقه مجبور شد از لوک دی یانگ، مهاجم هلندی خود، استفاده کند. دی یانگ که در زمان مربیگری‌ کومان، از تیم سویا جذب شده بود، بدون‌شک یکی از بدترین خریدهای این باشگاه در سال‌های اخیر بود. او در ۱۳ مسابقه قبلی که برای بارسا به میدان رفت، تنها توانست یک گل به ثمر برساند و همین موضوع باعث شد تا باشگاه در ماه‌های اخیر به فکر فروش این بازیکن باشد؛ اما او در این مسابقه نمایش نسبتا خوبی داشت و پس از دو بار کوبیدن توپ به تیرک دروازه، در سومین موقعیت خود در دقیقه ۴۵ نیمه اول، موفق شد برای بارسا گلزنی کند و همین گل تا پایان بازی پابرجا ماند تا اولین پیروزی بارسا در سال جدید برای آن‌ها رقم بخورد و به دلیل نتیجه نگرفتن سایر تیم‌ها در این روز، صعود آن‌ها تا رتبه پنجم در جدول رقابت‌ها را رقم بزند.

 نیمه دوم مسابقه برای بارسا با نیمه اول تفاوت داشت چرا که تیم میزبان بارها به دروازه بارسا حمله کرد اما ترشتگن، دروازه‌بان آلمانی بارسا، توانست دروازه این تیم را نجات دهد. گل سرسبد واکنش‌های بی‌نظیر او در وقت‌ اضافه و در دقیقه ۹۲ بازی بود که در پی غفلت مدافعان بارسا، مهاجم مایورکا روی یک ارسال، صاحب یک موقعیت گل شد و در حالی که باز شدن دروازه بارسا حتمی به نظر می‌رسید ترشتگن با یک واکنش خیره‌کننده مانع از فروپاشی آن شد و سه امتیاز باارزش را برای آبی اناری‌ها به ارمغان آورد.

او در انتهای مسابقه به دلیل عملکرد درخشانش بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

ژاوی پس از اتمام بازی گفت: «سه امتیاز طلایی را در روزی که غایبان زیادی داشتیم، به دست آوردیم. فکر می‌کنم بازی امشب باید لغو می‌شد اما به بازیکنان جوانم افتخار می‌کنم. ترشتگن به ما این فرصت را داد تا سه امتیاز را حفظ کنیم. او دروازه‌بان بزرگی است و امشب ناجی ما شد.»

بیشتر از فوتبال