آکادمی دفاعی بریتانیا هدف حمله سایبری قرار گرفت

«این حمله را احتمالا یک دولت متخاصم خارجی مانند روسیه یا چین انجام داده است»

آموزش‌های دانشکده امور دفاعی تاکنون ادامه داشته است - afpt-uk.org

به گفته یک مقام ارشد نظامی بازنشسته، دانشکده امور دفاعی بریتانیا سال گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت که موجب شد آسیب «چشمگیری» به آن وارد شود.

ادوارد استرینگر، مارشال نیروی هوایی، گفت که این حمله را احتمالا یک دولت متخاصم خارجی مانند روسیه یا چین انجام داده است.

مارشال نیروی هوایی استرینگر در مصاحبه با اسکای نیوز گفت که این نفوذ امنیتی در مارس ۲۰۲۱ کشف شد و دانشکده امور دفاعی که وظیفه آموزش سالانه هزاران نفر از کارکنان ارتش، دیپلمات‌ها و کارکنان خدمات اجتماعی را به عهده دارد، مجبور شد شبکه‌ خود را بازسازی کند و این خسارت‌ پس از ماه‌ها هنوز کاملا برطرف نشده است.

مارشال استرینگر درباره احتمال مرتبط بودن این حمله با یک دولت خارجی همچون ایران یا کره شمالی، گفت: «می‌تواند هرکدام از آن‌ها باشد یا می‌تواند صرفا کسی باشد که به دنبال یافتن آسیب‌پذیری برای یک حمله باج‌افزاری است؛ می‌دانید که حمله‌ یک سازمان جنایی واقعی بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت متحمل «هزینه‌‌هایی... در خروجی بهره‌برداری» و «هزینه فرصت‌  کارهایی شدیم که اگر کارکنانمان ناچار به جبران این خسارت نبودند، می‌توانستند انجام بدهند».

«این‌طور نیست که جسدی در خیابان افتاده باشد اما به هر حال خسارتی وارد شده است» و افزود که این «فعالیت نامعمول» را پیمانکاران شرکت برون‌سپاری سرکو کشف کردند.

او گفت: «عواملی خارجی در شبکه ما وجود داشتند که فورا فهمیدیم انگار انگیزه حضورشان شرورانه بوده است.»

اسکای نیوز گزارش داد که در شبکه این دانشکده اطلاعات حساسی ذخیره نشده است. مارشال استرینگر گفت که این حمله موفقیت‌آمیز نبوده و شاید هکرها از این دانشکده به مثابه «در مخفی» برای ورود به سامانه‌های وزارت دفاع استفاده کرده‌اند اما جز این آکادمی به جای دیگری رخنه‌ نکرده‌اند.

یک سخنگوی وزارت دفاع به اسکای نیوز گفت: «در ماه مارس ۲۰۲۱ از وقوع حادثه‌ای مطلع شدیم که بر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات دانشکده امور دفاعی تاثیری گذاشت.»

«ما بلافاصله دست به کار شدیم و دیدیم بر شبکه فناوری اطلاعات وزارت دفاع در سطح وسیع‌تر اثری نداشته است. آموزش‌های دانشکده امور دفاعی نیز تاکنون ادامه داشته است.»

دانشکده دفاعی واقع در شریوِنهام در نزدیکی سویندن سالانه برای ۲۸ هزار نفر در زمینه‌های از قبیل مدیریت، جنگ‌افزارهای اطلاعاتی، ظرفیت‌های سایبری و فعالیت‌های بین‌المللی، دوره برگزار می‌کند.

© The Independent

بیشتر از جهان