رکورد ابتلا به کرونا در آمریکا شکست

همزمان با تعطیلات سال نو، آمار ابتلا به کرونا در آمریکا بیش از هر زمان دیگر افزایش یافت

اوج‌گیری آمار در آمریکا همزمان است با سفرهای مردم در دوران تعطیلات-Spencer Platt/Getty Images/AFP

به گزارش رویترز چهارشنبه ۲۹ دسامبر شمار میانگین کسانی که هفت روز گذشته در ایالات متحده آمریکا ابتلای آنها به کرونا تایید شد رکورد شکست و به رقم ۲۵۸ هزار و ۳۱۲ مبتلا رسید.

بالاترین رکورد پیشین متعلق به ۸ ژانویه سال ۲۰۲۱ بود که ۲۵۰ هزار و ۱۴۱ابتلا برای هفت روز گزارش شد. رکورد روزانه شمار مبتلایان در دست‌کم هفت کشور اروپایی نیز شکسته شد.

اوج‌گیری آمار در آمریکا همزمان است با سفرهای مردم در دوران تعطیلات. از کریسمس تاکنون هر روز صدها پرواز در سرتاسر این کشور به دلیل مثبت شدن آزمایش کرونای خدمه پروازی لغو می‌شوند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا (CDC) اعلام کرد که مشغول نظارت بر ۸۶ کشتی تفریحی است که در آنها ابتلا به کرونا گزارش شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا، روز چهارشنبه ۲۹ دسامبر گفت در حالی که برخی کشورها از ملایم‌تر بودن سویه اومیکرون گزارش داده‌اند هنوز برای تأثیر این سویه در ایالات متحده آمریکا زود است، به ویژه به دلیل آن که نرخ واکسینه شدن در مناطق گوناگون این کشور نامتوازن است.

با این حال او به خبرنگاران گفت گرچه میانگین ابتلای هفت روز اخیر نسبت به هفته گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت، اما به میزان بستری شدن در بیمارستان تنها ۱۴ درصد افزوده شد و به حدود ۹ هزار تن در روز رسید. آمار مرگ و میر با کاهش ۷ درصدی به حدود ۱۱۰۰ تن در روز رسید.

این مرکز در هفته جاری راهنمای تازه‌ای منتشر کرد و دوره قرنطینه را برای کسانی که ابتلای آنها به بیماری تایید شده است، از ۱۰ روز به ۵ روز کاهش داد.

البته این در صورتی است که بیمار علایم بیماری را نشان ندهد. این تغییر تا حدی از این روی صورت پذیرفته که از بحران کمبود کارکنان در بیمارستان‌ها، خطوط هوایی، و دیگر خدمات حیاتی اجتماعی بکاهد. 

بیشتر از جهان