سیتی، آرسنال، و تاتنهام حریفان را تارومار کردند

بازی لیورپول و لیدز به دلیل ابتلای شماری از بازیکنان دو تیم به کرونا به تعویق افتاد

کوین دبروینه و ریاض محرز، زننده دو گل از شش گل منچستر سیتی - ANTHONY DEVLIN / AFP

یک روز بعد از تعطیلی جشن کریسمس، لیگ برتر فوتبال انگلستان شاهد آتش‌بازی سه تیم مدعی بود.

ورزشگاه الاتحاد با یکی از پرگل‌ترین و مهیج‌ترین بازی‌های این فصل، سرمای زمستان را فراموش کرد.

بولدوزر توقف‌ناپذیر گواردیولا در نیمه اول به میزبان خود لستر رحم نکرد و دروازه کاسپار اشمایکل را به توپ بست.

در همان بیست و پنج دقیقه اول بازی، منچسترسیتی چهار گل به تور دروازه روباه‌های آبی دوخت. گل‌های کوین دبروینه، ریاض محرز، ایلکای گندوگان، و رحیم استرلینگ خبر از مسابقه‌ای یک‌طرفه و فاجعه‌ای بزرگ برای شاگردان برندون راجرز می‌داد.

اما لستر در نیمه دوم دست به کاری تماشایی زد و طی ده دقیقه، با سه گل جیمز مدیسون، ادمولا لوکمن، و کلچی ایهیاناچو، اختلاف را به حداقل رساند تا کورسویی از امید داشته باشد.

اما منچسترسیتی ثابت کرد که قدرت و صلابتش در این فصل، سدی بزرگ بر سر راه هر مدعی دیگری است. ضربه سر ایمریک لاپورته و تیر خلاص استرلینگ، نتیجه بازی را شش بر سه کرد تا شاگردان گواردیولا با شش امتیاز برتری نسبت به لیورپول، در صدر جدول جا خوش کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در لندن، آنتونیو کونته آتشین‌مزاج نشان داد که دیدگاه‌هایش در همین مدت کوتاه چه تاثیری بر عملکرد تاتنهام گذاشته است.

خروس‌های شمال لندن میزبان کریستال پالاس بودند. پالاس به دلیل ابتلای مربی‌اش به ویروس کرونا درخواست تعویق این بازی را داده بود، اما سازمان لیگ انگلستان این درخواست را رد کرد.

تاتنهام هنوز نیم ساعت از بازی نگذشته، با دو گل هری کین و لوکاس مورا، همشهری خود را پشت سر گذاشت. گرفتاری پالاس در دقیقه سی و هفتم با اخراج ستاره و گلزنش زاها بدتر شد.

تاتنهام در نیمه دوم زیاد به خودش فشار نیاورد و در برابر تیم ده نفره‌ای که مربی‌اش پاتریک ویرا را هم به دلیل ابتلا به کرونا روی نیمکت نداشت، با گل سون هیونگ-مین، برد شیرینی را دشت کرد.

تیم فانوس به دست نوریچ این هفته هم چیزی جز باخت نصیبش نشد، آن هم باختی سنگین در مقابل آرسنالی که گویی روند رو به رشدش پایانی ندارد.

توپچی‌های لندن با گل‌های ساکا (دو گل)، تیرنی، لاکازت، و اسمیت-رو، قناری‌های نوریچ را پنج بر هیچ در هم کوبیدند تا به مکان چهارم جدول صعود کنند.

لیورپول که در مکان دوم، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده منچسترسیتی است، این هفته به دلیل ابتلای شماری از بازیکنان خودش و تیم حریف به کرونا، نتوانست با لیدز بازی کند.

بیشتر از ورزش