تعداد مسافران به دبی در آخر سال، از دوره پیشاکرونا بالاتر می‌رود

شرکت فرودگاه‌های دبی پیش‌بینی کرد تعداد مسافران فرودگاه بین‌المللی دبی در سال جاری به ۲۸.۷ میلیون نفر خواهد رسید

در ماه نوامبر ۲۰۲۱، هفته‌ای یک‌میلیون مسافر ازطریق فرودگاه بین‌المللی دبی رفت‌وآمد کرده‌اند- REUTERS/Satish Kumar

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تعداد بازدیدکنندگان از شهر دبی در امارات متحده عربی، در طول چند هفته باقی‌مانده ۲۰۲۱ و دوره اوج سفرها در تعطیلی آخر سال میلادی، به سطوح قبل از همه‌گیری کرونا و حتی بالاتر از آن خواهد رسید، که نشانه‌ای برای بهبودی صنعت گردشگری از آسیب‌های ناشی‌از کرونا محسوب می‌شود.

شرکت «فرودگاه‌های دبی» روز دوشنبه، ۲۹ آذرماه (۲۱ دسامبر)، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتظار می‌رود در نیمه دوم دسامبر که با اوج سفرهای فصلی در این ماه مصادف است، ترمینال ۳ فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) به بیش از ۱.۶ میلیون مسافر خدمات‌رسانی کند.»

به گزارش روزنامه اماراتی «نشنال»، تعداد بازدیدکنندگان از دبی در ماه اکتبر ۲۰۲۱ از یک‌میلیون نفر فراتر رفته و در ماه نوامبر، هفته‌ای یک‌میلیون مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی دبی رفت‌وآمد کرده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این گزارش، تعداد مسافرانی که مبدا یا مقصد سفر آن‌ها دبی بوده، در ماه‌های گذشته به ۹۴درصد میزان قبل از همه‌گیری کرونا رسیده است. 

پل گریفیتس، مدیرعامل شرکت «فرودگاه‌های دبی» گفت: «ما گام‌های اولیه‌ای را برای اجرای پروتکل‌های بهداشت و سلامت به نحو احسن، امکانات آزمایش سریع پی‌سی‌آر، و افزایش خدمات مشتری و منابع پشتیبانی مهمان برای اطمینان از راحتی، آسایش و ایمنی مسافران برداشتیم – و این امر به حرکت قدرتمند به‌سمت سطوح پیش از همه‌گیری در زمینه تعداد مسافران منجر شد.»  

به گفته او، تعداد بازدیدکنندگان از دبی احتمالا در چند هفته پایانی سال از سطح قبل از همه‌گیری کرونا فراتر می‌رود که «این نقطه عطفی عالی در سفر به‌سمت بهبودی کامل [از آسیب‌های کرونا] است».

ترمینال ۳ فرودگاه بین‌المللی دبی بزرگ‌ترین ترمینال فرودگاهی جهان است. به گزارش نشنال، پس از مرحله نهایی بازگشایی این ترمینال، شامل «محل اجتماع A»، شلوغ‌ترین فرودگاه جهان از نظر رفت‌وآمد بین‌المللی، اکنون با ظرفیت کامل خود فعالیت می‌کند.

هواپیمایی امارات، خط هوایی که مشتری اصلی فرودگاه بین‌المللی دبی محسوب می‌شود، ۹۰ درصد از شبکه پروازهای خود را بازسازی کرده است و قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱  به ۷۰ درصد از ظرفیت پیش از همه‌گیری بازگردد.

شرکت «فرودگاه‌های دبی» پیش‌بینی خود برای رفت‌وآمد سالانه مسافر در سال جاری را از آنچه قبلا اعلام کرده بود، دو میلیون افزایش داده و اعلام کرده است که انتظار می‌رود با کاهش محدودیت‌های سفر در بازارهای کلیدی، تعداد مسافران فرودگاه بین‌المللی دبی به ۲۸.۷ میلیون نفر برسد. پیش‌بینی این شرکت در مورد سال آینده (۲۰۲۲)، افزایش تعداد مسافران به ۵۷میلیون نفر است، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری کرونا، به ۸۶.۴ میلیون نفر رسیده بود.

پل گریفیتس در سپتامبر سال ۲۰۲۱ ارزیابی کرده بود که برای بازگشت تعداد مسافران سالانه فرودگاه بین‌المللی دبی به سطح پیش از همه‌گیری، باید تا سال ۲۰۲۵ میلادی صبر کنیم.

بیشتر از سفر