فرنگی‌کار مدال‌آور ایران، صِرب شد

در المپیک توکیوی تابستان امسال، پنج ورزشکار تیم ۲۹ نفری پناهندگان المپیک توکیو، زاده ایران بودند

علی ارسلان (با دو بنده آبی)، دارنده مدال‌های برنز بزرگ‌سالان آسیا و برنز جوانان جهان- تارنمای طرفداری

علی ارسلان، دارنده مدال‌های برنز بزرگ‌سالان آسیا و برنز جوانان جهان و ۴ طلای آسیا در رده‌های نوجوانان و جوانان، به تابعیت صربستان درآمد.

ارسلان با سابقه سال‌ها حضور در اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی و شرکت در مسابقات متعدد بین‌المللی، آخرین بار چند روز پیش در رقابت‌های نهایی لیگ کشتی فرنگی به میدان رفت و موفق شد نخستین پیروزی را برای آمل به دست آورد.

به گزارش ایسنا، او از این پس با تغییر تابعیت خود قصد دارد برای کشور صربستان به میدان برود. ارسلان قرار است در مسابقات قهرمانی اروپا در وزن ۷۲ کیلوگرم شرکت کند.

به این ترتیب، ارسلان به خیل فزاینده ورزشکاران ایرانی پیوست که در سال‌های اخیر تابعیت جمهوری اسلامی را ترک کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته، شقایق باپیری، عضو تیم ملی هندبال زنان ایران، اردوی تیم ملی در اسپانیا را ترک کرد. باپیری عنوان خانم گلی لیگ هندبال بانوان عراق را در کارنامه خود دارد. مسئولان تیم ملی هندبال ایران به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. 

در سال‌های اخیر، تعدادی از ورزشکاران ایرانی در جریان حضور در رقابت‌های خارج از ایران از بازگشت به کشور خودداری کرده‌اند. ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای ورزشکاران ایرانی در رقابت‌ها و نبود حمایت، از مهم‌ترین دلایل پناهندگی ورزشکاران ایرانی است.

در المپیک توکیو تابستان امسال، پنج ورزشکار تیم ۲۹ نفری پناهندگان المپیک توکیو، زاده ایران بودند. کیمیا علیزاده و دینا پوریونس در تکواندو، سعید فضل‌الله در کایاک یک‌نفره، جواد محجوب در جودو، و هامون درفشی‌پور در کاراته، که همه از ایران مهاجرت کرده بودند، زیر پرچم تیم پناهندگان مسابقه دادند.

علی قربانی، مهاجم سابق تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان، نیز چند ماه قبل، اولین بازی‌اش را با پیراهن کشور جدیدش در مقابل مونته‌نگرو انجام داد، و حجت حق‌وردی، بازیکنی که در نیم‌فصل لیگ فوتبال ایران از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت، دومین بازیکن ایرانی بود که تابعیت جمهوری آذربایجان را پذیرفت، و برای این تیم به میدان خواهد رفت.

بیشتر از ورزش