دلخوری هشت ساله ستاره هالیوود از آکادمی اسکار

بن افلک برای فیلم آرگو نه در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد اسکار شد، نه در بخش بهترین کارگردان

بن افلک،‌ بازیگر و کارگردان فیلم آرگو بود- ROBYN BECK / AFP

بن افلک از سرخوردگی‌اش پس از بی‌اعتنایی به او در اسکار ۲۰۱۳  سخن گفته است.

او بازیگر و کارگردان فیلم آرگو بود، فیلمی که بر اساس واقعیت ساخته شده بود و در نهایت سه جایزه، از جمله اسکار بهترین فیلم را به دست آورد.

با این حال، خود افلک نه در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد اسکار شد و نه در بخش بهترین کارگردان.

(داستان این فیلم در بارهٔ وقایع بحران گروگان‌گیری در سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران بود، که در آن، شش دیپلمات آمریکایی توانستند از منزل سفیر کانادا در تهران به خارج از ایران بگریزند.)

افلک ضمن حضور در برنامه هووارد استرن (The Howard Stern Show) با یادآوری خاطرات آن زمان گفت: «بی‌اعتنایی بزرگی بود، مگر نه؟ واقعا کلی پند از آن ماجرا گرفتم. هر کاری به من گفتند کردم. گفتند «باید بچه‌ها را ببوسی» و من همه دنیا را تحت تاثیر قرار دادم. یک دلیلش این بود که کارگردان بودم، اما در واقع خودم هم همان را می‌خواستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«سپس همه به من گفتند: وای تو برنده می‌شوی. منظورشان این نبود که قرار است نامزد شوی بلکه این بود که قطعا جایزه را برده‌ای. آن روز صبح بیدار شدم و رفتم جلوی تلویزیون نشستم. فرضم این بود که نامزد می‌شوم، چون همه می‌گفتند قرار است چنین شود. یعنی همه می‌دانستند که قرار است این‌گونه باشد. و اسم نامزدها را خواندند. و به یاد دارم که با خودم فکر می‌کردم: این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. من هرگز جایزه نخواهم گرفت.»

افلک می‌گوید که پس از شنیدن اسامی نامزدها، با «مسئولان برادران وارنر» که برای نامزدی او تلاش کرده بودند تماس گرفته و به آن‌ها گفته است که دیگر «تمام» شد.

افلک به آن‌ها گفته است: «دیگر هرگز این کار را نخواهم کرد. قرارداد بی قرارداد. دیگر برایم اصلا مهم نیست.»

افلک اعتراف کرد که هنوز به این فیلم «افتخار» می‌کند و از نامزدی تدوین‌کننده فیلم، بیلی گلدنبرگ، و نویسنده فیلم‌نامه‌اش کریس تریو، «خوشحال» است.

او افزود: «ما نامزد اسکار بهترین تدوین، بهترین موزیک متن، و بهترین فیلم شدیم. تنها کسی که خرابکاری کرده بود، نقش اول مرد و کارگردان بود؟ می‌توانم با حساب کتاب ساده‌ای بگویم که آدم عوضی اینجا کیست.»

فیلم آرگو هم‌اکنون در نتفلیکس قابل تماشا است.

© The Independent

بیشتر از فیلم