نشست سران ترکیه و آفریقا، آنکارا در پی گسترش صادرات نظامی

رهبران کشورهای آفریقایی عمدتا به دنبال خرید تجهیزات نظامی با قیمت ارزان‌ترند

ترکیه از قبل در سومالی یک پایگاه نظامی داشت و بر اساس گزارش‌ها، مراکش و تونس پیش‌تر در سپتامبر گذشته از ترکیه پهپادهای جنگی خریده بودند- ADEM ALTAN / AFP

اجلاس دو روزه ترکیه و کشورهای آفریقایی در حالی آغاز به کار می‌کند که نشست ماه اکتبر نمایندگان این کشورها بر امور اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری تمرکز داشت.

پیش از برگزاری این اجلاس مهم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در تلاش بود تا روابط نظامی و دفاعی این کشور با کشورهای قاره آفریقا را تقویت کند. شبکه خبری فرانس ۲۴ روز جمعه در گزارشی در همین زمینه نوشت: «کارشناسان معتقدند که در روابط به‌سرعت روبه‌رشد دو طرف، مرحله بعدی مسائل امنیتی خواهند بود. رهبران کشورهای آفریقایی عمدتا به دنبال خرید تجهیزات نظامی با قیمت ارزان‌ترند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نمایندگان ۳۹ کشور، از جمله ۱۳ رئیس‌جمهوری، تایید کرده‌اند در این اجلاس که در ترکیه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. اردوغان قرار است روز شنبه در این نشست سخنرانی کند.

ترکیه از قبل در سومالی یک پایگاه نظامی داشت و بر اساس گزارش‌ها، مراکش و تونس پیش‌تر در سپتامبر گذشته از ترکیه پهپادهای جنگی خریده بودند.

آنگولا جدیدترین کشور آفریقایی است که در جریان سفر ماه اکتبر اردوغان به آن کشور، برای خرید پهپاد از ترکیه ابراز تمایل کرده است.

آنکارا در ماه اوت یک توافق همکاری نظامی هم با اتیوپی امضا کرد.

بیشتر از جهان