بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک حوزه خلیج فارس در بحرین افتتاح شد

مسیحیان ١٤.٥ درصد از جمعیت بحرین را تشکیل می‌دهند

افتتاح کلیسای کاتولیک «بانوی عرب» در بحرین - Mazen Mahdi / AFP

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، امروز پنجشنبه، بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک حوزه خلیج فارس را در نزدیکی منامه افتتاح کرد.

کلیسای جامع «بانوی عرب» با ۲۳۰۰ نفر ظرفیت، برای جامعه کوچک کاتولیک ساکن بحرین ساخته شده است. آن هم در کشوری که اکثریت مردم آن مسلمان هستند و مناره‌های مساجد از چشم انداز کنار کلیسا قابل مشاهده است.

ساخت این کلیسا در فوریه ۲۰۱۳ در زمینی به وسعت ۹۰۰۰ متر مربع در منطقه العوالی در جنوب منامه، آغاز شد. زمین این کلیسا را پادشاه بحرین هدیه کرده است.

قبل از افتتاح این کلیسای جامع، بحرین دارای ۱۹ کلیسا ثبت شده بود که حدود نیمی از آنها در پایتخت شهر منامه واقع شده بودند. مسیحیان ۱۴.۵ درصد از جمعیت بحرین را تشکیل می‌دهند که بخشی از آن کاتولیک هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته اکثر آنها کارگران مهاجر از هند و فیلیپین هستند، اما یک جامعه مسیحی بومی کوچک وجود دارد که سابقه حضور ثبت شده آن به قرن دوازدهم باز می‌گردد.

شاربل فیاض، کشیش بحرینی به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما برای افتتاح این کلیسا خوشحالیم. این مکان برای تامین نیازهای معنوی همه مردم خواهد بود.»

او افزود: «مسیحیان و غیر مسیحیان، همه فرزندان خدا هستند و از حضور همه آنها در اینجا استقبال می‌شود.»

این کلیسا که به سبک مدرن ساخته شده است، با دو طبقه صندلی، در حدود ۱.۶ کیلومتر از یک مسجد بزرگ و در فاصله‌ای کوتاه از یک چاه نفت، قرار دارد.

واتیکان تخمین می‌زند که بحرین حدود ۸۰ هزار کاتولیک دارد که عمدتاً کارگران آسیایی هندی و فیلیپینی هستند.

بیشتر از جهان