آنگلا مرکل از مردم آلمان خواست از نفرت دوری کنند

مراسم تودیع آنگلا مرکل پس از ۱۶ سال صدراعظمی آلمان، در محل وزارت دفاع برگزار شد

آنگلا مرکل در سخنرانی تودیعش پس از ۱۶ سال مقام صدراعظمی آلمان که در محل وزارت دفاع برگزار شد، از مردم این کشور خواست از نفرت دوری کنند.

در مراسم تودیع مرکل در برلین که روز پنجشنبه برگزار شد، سران سیاسی آلمان حضور داشتند، به‌استثنای مقام‌های حزب راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» که در فهرست میهمانان گنجانده نشده بودند.

خانم مرکل تا هفته آینده که اولاف شولتس، جانشین سوسیال دموکرات، سوگند یاد کند، کفیل صدارت باقی خواهد ماند.

خانم مرکل پیش از برگزاری مراسم، سخنرانی کرد و گفت: «دموکراسی ما همچنین بر این واقعیت مبتنی است که هرجا نفرت و خشونت به‌ چشم ابزاری مشروع برای منافع شخصی دیده شود، صبر ما دموکرات‌ها باید تمام شود.»

مراسم وداع صدراعظمی که به پایان دوره صدارتش رسیده است، با اجرای موسیقی سنتی نظامی و رژه در محل وزارت دفاع برگزار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معمولا این‌گونه مراسم در محلی عمومی‌تر برگزار می‌شود، اما محدودیت‌های کووید به این معنی بود که برای مراسم محل مناسب‌تری در نظر گرفته شود.

ارکستر سازهای بادی به افتخار خانم مرکل سه قطعه موسیقی انتخابی او را نواخت. نخستین ترانه «فیلم رنگی را فراموش کردی» از نینا هاگن، خواننده سبک پانک متولد آلمان شرقی بود.

 مضمون شعر گله از دوست‌پسر زنی جوان به‌‌دلیل کوتاهی‌اش در گرفتن عکس‌های رنگی از تعطیلاتشان در کنار دریا است. 

نینا هاگن نیز مانند آنگلا مرکل در آلمان شرقی بزرگ شده است، اما در سال ۱۹۷۶ در پی درگیری با مقام‌های کمونیست این کشور، به غرب مهاجرت کرد. 

خانم مرکل گفت این ترانه «اوج جوانی من است که در جمهوری دموکراتیک آلمان (GDR) گذشت.»

او در ادامه افزود «اتفاقا [سناریوی] (این ترانه) نیز در منطقه‌ای اتفاق می‌افتد که پیش‌تر حوزه انتخاباتی‌ام بود» در کنار دریای بالتیک. «به همین دلیل همه‌چیز با هم جور درمی‌آید.»

دومین ترانه انتخابی او ترانه پرطرفداری به نام «رز قرمز باید ببارد» از هیلدگارد نف، خواننده آلمانی، بود و بعد از آن، سرود مذهبی «خدای بزرگ، تو را می‌ستایم» اجرا شد. 

آخرین گزینه این دختر کشیش پروتستان سرود مذهبی مسیحیان در قرن هجدهم به‌ نام «خدای بزرگ، تو را می‌ستایم» بود.

خانم مرکل سپس برای آقای شولتس و دولتش آرزوی «بهترین‌ها، خوش‌اقبالی و موفقیت فراوان» کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در سخنرانی خداحافظی‌اش گفت جایی که واقعیت‌های علمی انکار شده است و تئوری‌های توطئه گسترش می‌یابد، «باید [در مقابله با آن] با صدای بلند ایستادگی کرد.»

۲ دسامبر ۲۰۲۱ -DW News (@dwnews)

او در ادامه از حضار خواست تا «همواره جهان را از دید دیگران نیز ببینند» و «با شوق قلبی» کار کنند.

خانم مرکل پیش از مراسم روز پنجشنبه به‌منظور توافق درباره اقدام‌ها برای مهار شیوع کرونا در آلمان با رهبران فدرال و ایالتی کشور ملاقات کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان