رئیس موساد: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت

داوید برنع همیشه منتقد گفت‌وگوی قدرت‌های جهانی با ایران در باره برنامه‌ هسته‌ای تهران بوده است

«یران در حال فعالیت برای تحقق رویای هسته‌ای خود زیر پوشش ظاهری فریبنده با تضمین‌های بین‌المللی است» - Iranian Presidency / AFP

داوید برنع، رئیس موساد، با اشاره به گفت‌وگوهای وین میان جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های جهانی گفت: «ایران هرگز جنگ‌افزار هسته‌ای نخواهد داشت. من تعهد می‌دهم.»

به گزارش نشریه اسرائیلی اورشلیم‌پست، رئیس موساد این سخنان را در مراسم تقدیر از  ۱۲ مامور موساد بیان کرده است.

رئیس موساد از ابتدای دوره مسئولیت خود همواره از گفت‌وگوی قدرتهای جهانی با جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور انتقاد کرده است. او پیش‌تر گفته بود که جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت برای تحقق رویای هسته‌ای خود زیر پوشش ظاهری فریبنده با تضمین‌های بین‌المللی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال‌های اخیر، جهان درباره ردپای موساد در مجموعه‌ای از حوادث مرتبط با مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از جمله انفجارهای سایت نطنز در تاریخ ۱۲ تیر سال ۱۳۹۹ و ۲۲ فروردین ۱۴۰۰، گمانه‌زنی‌هایی کرده است. ترور محسن فخری‌زاده در ۷ آذر ۱۳۹۹ هم که از او به‌عنوان مغز متفکر برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران نام برده می‌شود، به این سازمان نسبت داده می‌شود.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه از قدرت‌های حاضر در مذاکرات وین خواست بی‌درنگ این گفت‌وگوها را متوقف کنند چرا که به گفته او، جمهوری اسلامی ایران با تاکتیک گفت‌وگو در پی باج‌گیری هسته‌ای‌ است.