دفاع مطلق تنها راه متوقف کردن چلسی در استمفورد بریج

مایکل کریک، سرمربی موقت منچستر یونایتد، رونالدو را از ابتدا در زمین قرار نداد

عکس از دیدار چلسی و منچستریونایتد در ٢٨ نوامبر در ورزشگاه استمفورد بریج لندن - AFP

تیم فوتبال منچستریونایتد در آخرین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر انگلستان در ورزشگاه استمفورد بریج شهر لندن، مقابل تیم فوتبال چلسی قرار گرفت و نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک‌یک به دست نیاورد.

یونایتد که تا انتخاب سرمربی جدید، مایکل کریک را به‌عنوان سرمربی موقت برگزیده است، با آرایشی متفاوت به این مسابقه حساس پا گذاشت و کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی خود را هم از ابتدا در ترکیب اصلی قرار نداد. این موضوع پیش از شروع مسابقه، صدای هواداران یونایتد را درآورد و عده‌ای از کارشناسان فوتبالی معتقد بودند که این راه و روش رانگنیک، سرمربی منتخب سران یونایتد است که پیش از آمدن به یونایتد تصمیم دارد به این شکل تاثیرگذاری خود را نشان دهد؛ اما کریک پیش از شروع مسابقه، این موضوع را رد و اذعان کرد که فقط تصمیم داشته است شرایط را کمی تغییر دهد و این تنها یک تصمیم فنی بوده است.

در نیمه نخست، یونایتد تیمی کاملا تدافعی بود و این روش بازی شیاطین سرخ عملا جذابیت مسابقه را کاهش داد. شاگردان کریک که فقط به دنبال ضدحملات بودند، در نیمه نخست کاری از پیش نبردند.

بدون شک ستاره نیمه نخست این مسابقه کسی نبود جز دخیا، دروازه‌بان یونایتد، که دروازه تیمش را بارها از باز شدن نجات داد. او در بازی مقابل ویارئال در رقابت‌های لیگ قهرمانان  نیز خوش درخشید و از عوامل اصلی پیروزی یونایتد در آن مسابقه بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمه دوم هم مثل نیمه نخست آغاز شد و حملات چلسی باز هم ادامه داشت. سرانجام در دقیقه ۵۰ و روی اشتباه جورجینیو در کنترل توپ که در یکی از حملات چلسی در پست دفاع آخر جای‌گیری کرده بود، سانچو، مهاجم یونایتد، صاحب موقعیت شد و توانست برخلاف جریان بازی و در موقعیتی تک‌به‌تک، دروازه آبی‌ها را باز کند و یونایتد را یک بر هیچ پیش اندازد.

سانچو در دقیقه ۶۴ مسابقه جای خود را به رونالدو داد تا شاید قدری از حملات چلسی کاهش یابد اما هجوم دامنه‌دار چلسی تمامی نداشت و هرچند دفاع چندلایه یونایتد کار را برای آن‌ها سخت کرده بود، بالاخره اشتباه ون بیساکا در دفع توپ در دقیقه ۶۹ مسابقه، سیلوا، مدافع پیش‌تاخته، چلسی را نقش زمین کرد و باعث شد تا یک ضربه پنالتی به سود تیم میزبان گرفته شود و جورجینیو این فرصت را بیابد که اشتباهش را جبران کند.

پس از گل تساوی، بازی کمی متعادل‌تر شد و لوکاکو نیز برای چلسی به میدان آمد تا شاید بتواند پیروزی را برای تیم میزبان رقم بزند اما تلاش‌های او نیز بی‌نتیجه بود و این مسابقه با تساوی یک‌بریک به پایان رسید.

نیمکت نشینی رونالدو در این مسابقه سروصدای زیادی به پا کرد و روی کین، هافبک سال‌های دور منچستر که در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، به این موضوع واکنش نشان داد و با جیمی کاراگر، مدافع پیشین تیم لیورپول، به بحث پرداخت. او گفت: «رونالدو باید از ابتدا در زمین حضور می‌داشت. شما بازیکنان بزرگ را به تیم می‌آورید که برای شما گلزنی کنند. در این مسابقه مهم، وقتی بازیکن شما در بهترین شرایط فوتبالی به سر می‌برد، چرا باید روی نیمکت بنشیند؟ ما رونالدو را به اولدترافورد نیاوردیم که روی نیمکت قرار دهیم. آمار گلزنی او از زمانی که به یونایتد آمده، فوق‌العاده بوده است.»

تیم فوتبال چلسی با کسب این تساوی و به دست آوردن یک امتیاز از این مسابقه همچنان با ۳۰ امتیاز در رده نخست جدول قرار دارد. یونایتد نیز در رده هشتم است.

بیشتر از فوتبال