پنتاگون در جستجوی اشیاء پرنده ناشناس

وجود بشقاب‌پرنده‌ها و پدیده‌های هوایی ناشناس در حریم هوایی ممنوعه نظامی بالقوه برای خدمه نیروی هوایی خطرناک است و امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می‌کند

ویدئوهای اشیاء مشاهده‌ شده سطوح تکان‌دهنده‌ای از پیشرفت فناوری را نشان می‌دهد-Handout / DoD / AFP

وزارت دفاع ایالات متحده در حال ایجاد گروهی جدید برای بررسی مشاهده اشیاء پرنده ناشناس در حریم هوایی ممنوعه [نظامی] است.

این گروه پس از آن شکل می‌گیرد که  مدیر اطلاعات ملی در همکاری با نیروی دریایی ایالات متحده گزارشی را با هدف بررسی بیش از ۱۴۰ مشاهده بشقاب پرنده در حریم هوایی ممنوعه نظامی ایالات متحده از سال ۲۰۰۴ به این سو منتشر کرد.

به گزارش رویترز، گروه جدید «گروه شناسایی اشیاء هوایی و هماهنگ‌سازی مدیریتی» نامیده می‌شود و تحت نظارت معاون اطلاعاتی وزیر دفاع، ستاد مشترک و مقامات دفتر مدیر اطلاعات ملی است.

کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع، بیانیه‌ای صادر کرد و توضیح داد که وجود بشقاب‌پرنده‌ها و پدیده‌های هوایی ناشناس در حریم هوایی ممنوعه نظامی بالقوه برای خدمه نیروی هوایی خطرناک است و امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می‌کند.

در حالی که بشقاب پرنده‌ها معمولا با موجودات فرازمینی مرتبط هستند، طبق تعریف آنها صرفا اشیاء پرنده ناشناس هستند. از آنجایی که پهپادها و سایر وسایل نقلیه بدون سرنشین با قابلیت پرواز همچنان در زرادخانه‌های سراسر جهان در حال تکثیر هستند، ممکن است تعدادی اشیاء پرنده ناشناس زمینی [بشرساخت] در حال نفوذ به حریم هوایی ایالات متحده بوده باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد که ویدئوهای اشیاء مشاهده‌ شده سطوح تکان‌دهنده‌ای از پیشرفت فناوری را نشان می‌دهد، مانند توانایی حرکت بدون پیشرانه قابل مشاهده، یا شتابی سریع‌تر از هر هواپیمای شناخته‌شده. برخی از منتقدان براین باورند که حرکت‌های ظاهرا غیرقابل توضیح در واقع به دلیل ترفندهای نور یا زوایای دوربین بوده است.

دولت ایالات متحده اغلب از داستان‌های اشیاء پرنده ناشناس/پدیده‌های هوایی ناشناس برای بی‌اعتبار کردن، منحرف کردن و ابهام‌آفرینی در خصوص اقدامات خود استفاده کرده است. مشهورترین آنها اعتراف سازمان سیا در سال ۱۹۹۷ بود که گفت بسیاری از مشاهده بشقاب‌ پرنده‌ها در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ در واقع مشاهده هواپیماهای جاسوسی U-2 و SR-71 توسط شهروندان عادی بود. سازمان سیا و نیروی هوایی ایالات متحده، به جای توضیح دادن درباره برنامه بسیار محرمانه هواپیمای جاسوسی، داستان‌های نادرستی را برای سرپوش گذاشتن بر این برنامه منتشر کردند که مشاهده‌ها را به وارونگی دما و کریستال‌های یخ نسبت می‌داد و عمدا مردم را گمراه می‌کرد.

متاسفانه، این گزارش دولتی که زمینه‌ساز تشکیل گروه جدید شده است، توضیح اندکی برای پدیده‌های ظاهرا جدیدی ارائه کرد که پپیگری‌ کنندگان بشقاب پرنده‌ها را به تب‌وتاب انداخته است.

گروه رصد‌کننده جدید جایگزین «کارگروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناس» نیروی دریایی ایالات متحده خواهد شد که برای کشف، شناسایی و دسته‌بندی اشیاء و ارزیابی و کاهش هرگونه تهدید آنها ایجاد شده بود.

این گروه در درجه اول بر حریم هوایی با «کاربری ویژه»، از جمله برای عملیات نظامی جاری، عملیات تیراندازی، و سایر مناطقی که برای مصارف امنیت ملی محدود شده‌اند، نظارت خواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از علوم