یک زن جانشین میلیاردر ژاپنی خواهد شد

جانشین وی مدیر اجرایی سومین فروشنده بزرگ لباس در جهان خواهد بود

HENRY S. DZIEKAN III / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP- تاداشی یانای، مدیر شرکت لباس یونیکلو

بنیانگذار میلیاردر کمپانی یونیکلو گفت که ترجیح می‌دهد جانشین وی یک زن باشد، چون زن‌ها برای این پست مناسب‌تر از مردها هستند.

در یک مصاحبه که این هفته منتشر شد، تاداشی یانای، مدیر اجرایی و بنیانگذار یونیکلو و کمپانی مادر آن (Fast Retailing Co)، به شبکه خبری بلومبرگ گفت: «این شغل بیشتر مناسب یک خانم است».

بر اساس گفته‌های یانای، که بر پایه اطلاعات سایت فوربس، موفقیتش او را به ثروتمند‌ترین فرد ژاپن با دارایی خالص ۲۴٫۹ میلیارد دلار برابر با ۲۰٫۲ میلیارد پوند تبدیل کرده، امیدوار است که جانشینش یک زن باشد چرا که به نظر وی «آنها با دقت، پشتکار و دارای حس زیبایی‌شناسی هستند». 

یک گزینه بالقوه می‌تواند ماکی آکایدا باشد، که در حال حاضر در یونیکلو مسوول عملیات ژاپن است.

وقتی که سوال شد که آیا آکایدا، که در سال ۲۰۰۱ به این شرکت ملحق شد پست مدیریت اجرایی را بر عهده خواهد گرفت، یانای در پاسخ گفت: «امکانش وجود دارد».

به گزارش بلومبرگ، پس از اینکه این شرکت هدف خود در رساندن پست‌های مدیریتی زنان به بیش از ۳۰ درصد را در سال ۲۰۱۸ تکمیل کرد، تاداشی یانای ۷۰ ساله گفت که می‌خواهد نسبت مدیران ارشد زن در این کمپانی را به بیش از پنجاه درصد افزایش دهد.

هم‌اکنون در این شرکت شش زن در پست‌های مدیریتی مشغول به کار هستند.

یانای در سال ۱۹۴۸، از مغازه خیاطی پدرش، این شرکت تولید لباس که مرکز آن در ژاپن است را ایجاد کرد. از آن زمان تاکنون، این شرکت به یک برند تجاری جهانی تبدیل شده است، و اکنون بزرگترین فروشگاه خرده ‌فروشی لباس در آسیا است. 

به گزارش مجله هفتگی (MoneyWeek) در حال حاضر، کمپانی مادر یونیکلو (Fast Retailing)، که در سال ۲۰۱۸، درآمد آن به رقم ۱۸٫۹ میلیارد دلار (۱۵٫۳ میلیارد پوند) رسیده بود، پس از کمپانی ( اِچ اَند اِم) و ( ایندیتِکس) کمپانی مادر برند «زارا»، سومین شرکت بزرگ فروش لباس در جهان است.

به‌رغم تعهد یانای به تنوع جنسیتی، ژاپن از جنبه استخدام زنان در پست‌های مدیریتی، با در اختیار داشتن فقط ۴٫۱ درصد از عناوین مدیریتی در شرکت‌های تجاری عمومی کشور توسط زنان، هنوز در رده‌های پایین جهانی قرار دارد.

به گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ژاپن در فهرست شکاف جنسیتی جهانی در سال ۲۰۱۸، با در نظر گرفتن این نکته که زنان ۲۴٫۵ درصد کمتر از مردان در پست‌های مشابه درآمد داشته‌اند، در رتبه ۱۱۰ قرار گرفته بود.      

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از زندگی