چلسی ۴ یووه صفر، انتقام سخت توخل از آلگری در لندن

تیم چلسی در بازی رفت در تورین نتیجه را یک‌‌ـ‌هیچ به یووه واگذار کرده بود

آبی‌ها با ۱۲ امتیاز در صدر گروه خود قرار گرفتند‌ـ Adrian DENNIS/AFP

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در هفته ماقبل پایانی مرحله گروهی مسابقات، پیگیری شد و از گروه ۸ رقابت‌ها، دو تیم چلسی و یوونتوس در لندن به مصاف یکدیگر رفتند که آبی‌های لندن موفق شدند در یک بازی زیبا با نتیجه سنگین چهار بر هیچ به پیروزی برسند.

تیم فوتبال چلسی که در بازی رفت در تورین نتیجه را یک‌‌ـ‌هیچ به یووه واگذار کرده بود، با پیروزی در این مسابقه می‌توانست علاوه بر رسیدن به صدر جدول، انتقام دیدار رفت را هم بگیرد.

بازی در لندن مقابل تیم آماده این روزهای چلسی برای هر تیمی دشوار است و شاگردان توخل در این مسابقه بازهم نشان دادند که بی‌دلیل نبوده است که سال گذشته قهرمان این رقابت‌ها شده‌اند و اینک نیز در صدر جدول لیگ برتر انگلستان‌ ایستاده‌اند.

همچون سایر دیدارهای چلسی در هفته‌های اخیر، لوکاکو این بار هم در ترکیب اصلی حضور نداشت اما این موضوع برای آن‌ها چندان اهمیت نداشت زیرا تیم پرستاره چلسی در این مسابقه به‌خوبی توانست جای خالی بسیاری از بازیکنان مصدومش را با دیگر بازیکنان صاحب‌نام و جوان خود پر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یوونتوس در نیمه اول بسیار مقاومت کرد اما حملات گسترده چلسی که در راس آن حکیم زیاش مراکشی حضور داشت، بارها دروازه شزنی تهدید کرد تا اینکه اشتباه مدافعان یووه در دقیقه ۲۵ باعث شد چالوبا، مدافع جلو کشیده چلسی، دروازه یووه را باز کند و تیمش را در نیمه نخست با پیروزی راهی رختکن کند. سیلوا هم موراتا را که پس از سال‌ها به استنفورد بریج بازگشته بود، در تک موقعیت یووه برای گلزنی در نیمه نخست ناکام گذاشت تا خوشحالی هواداران چلسی بیش‌ازپیش شود.

در نیمه دوم، حملات چلسی شکل خطرناک‌تری به خود گرفت و حرکات سرعتی ریس جیمز و بن چیلول از کناره‌های زمین کار را برای مدافعان یووه بسیار دشوار کرد تا اینکه حملات پیاپی چلسی نتیجه داد و جیمز با یک شوت سنگین و مهارناپذیر، موفق شد گل دوم چلسی را در دقیقه ۵۵ به دروازه یووه وارد کند. خط دفاع شکننده یووه که روحیه و تمرکز خود را از دست داده بود و در شوک گل دوم قرار داشت، در دقیقه ۵۸ دومین اشتباه خود را هم مرتکب شد و این بار نوبت به هادسون اودوی رسید تا دروازه یووه را برای بار سوم باز کند.

تعویض‌های دیرهنگام آلگری و به زمین آمدن دیبالا و موئزه کین هم نتوانست به یووه کمکی بکند. یووه در این مسابقه در خلق موقعیت گلزنی ناکام بود و بازیکنان این تیم نمایش ضعیفی داشتند اما گلزنی‌های تیم میزبان به همین‌جا ختم نشد و زیاش بازی خوب خود در این مسابقه را با دادن یک پاس گل تکمیل کرد و تیمو ورنر آلمانی که در دقیقه ۹۵ نیمه دوم جایگزین پولیسیچ شده بود، توانست توپ ارسالی او را به گل تبدیل کند و به این ترتیب، یووه سنگین‌ترین شکست خود را در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمان را متحمل شد.

حضور توخل در پنجاهمین حضورش روی نیمکت چلسی با این پیروزی شیرین همراه شد و آبی‌ها با ۱۲ امتیاز در صدر گروه خود قرار گرفتند. او در پایان بازی گفت: «به همین زودی حضورم در ۵۰ بازی برای چلسی! باید بگویم باورنکردنی است و از اینکه این‌جا هستم افتخار می‌کنم. عضوی از این تیم بودن احساس فوق‌العاده‌ای دارد. از پیروزی در این مسابقه آن هم با این عملکرد بازیکنان جوان و بااستعداد تیم بسیار خوشحالم. من به وجود آن‌ها افتخار می‌کنم. اکنون وقت لذت بردن از این پیروزی است. بعد از دو روز، باید به تمرین‌ها بازگردیم تا خود را برای مسابقه حساس روز یکشنبه مقابل منچستریونایتد آماده کنیم.»

در دیگر دیدار این گروه، تیم فوتبال زنیت مقابل مالمو به تساوی یک یک رسید.

بیشتر از فوتبال