جی زی رکورد نامزدی در گرمی را شکست

این خواننده رپ نامزد سه جایزه شد که او را به مجموع منحصربه‌فرد ۸۳ نامزدی رساند

این خواننده رپ با بردن ۲۳ جایزه به نام خود یکی از موفق‌ترین هنرمندان تاریخ این جایزه موسیقی است‌ـ DIMITRIOS KAMBOURIS/AFP

جی زی (Jay-Z)‌ با پشت سر گذاشتن کوینسی جونز، بیش از هر هنرمند دیگری در گرمی نامزد شده است.

این خواننده رپ برای همکاری‌ با کانیه‌ وست و دی‌ام‌اکس (DMX) نامزد سه جایزه شد که او را به مجموع منحصربه‌فرد ۸۳ نامزدی رساند. او پیش از این با جونز برابر بود و هر کدام ۸۰ بار نامزد شده بودند.

جی که چهار سال است آلبومی منتشر نکرده، در دسته‌بندی بهترین‌های آهنگ رپ دو بار نامزد شده است. اولین بار برای آهنگ «زندان» (Jail) با همکاری کانیه‌ وست نامزد شد که متن آن را مریلین منسون، ترانه‌سرای برجسته، نوشته‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دومین بار برای آهنگ «نمک‌های حمام» (Bath Salts) نامزد شد که در آن با دی‌ام‌اکس فقید و نس، رقیب پیشینش، همکاری کرده بود.

او همچنین با «داندا» (Donda) نامزد آلبوم سال شد که آهنگ شاخص «زندان» را شامل می‌شود.

این خواننده رپ با بردن ۲۳ جایزه به نام خود یکی از موفق‌ترین هنرمندان تاریخ این جایزه موسیقی است. او اولین جایزه گرمی‌ خود را در سال ۱۹۹۹ برد اما به دلیل اینکه دی‌ام‌اکس با وجود انتشار دو آلبوم درجه یک در طول یک سال نامزد نشده بود، از شرکت در مراسم سر باز زد.

او همچنین در «میمون‌ها...» آشکارا از این جایزه انتقاد کرده و با مشارکت بیانسه، همسر و همکار هنرمندش، رپ‌خوانی کرده است: «به گرمی بگویید به جهن... که به ۸ ... صفر دادید. تا به حال جمعیتی را که به دیدن میمون‌ها... می‌رود دیده‌اید؟»

جی زی از سال ۱۹۹۹ فقط چهار سال نامزد گرمی نشده است.

این رپ‌خوان اهل بروکلین در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ سه جایزه به خانه برد اما در سال ۲۰۱۷ که بیشترین نامزدی را داشت، به‌طور بحث‌برانگیزی، چیزی برنده نشد.

پل مک‌کارتنی بعد از دو نامزدی در سال ۲۰۲۲ و پشت سر گذاشتن جونز، با ۸۱ بار نامزدی در حال حاضر دومین هنرمندی است که بیشترین شمار نامزدی گرمی را داشته است.

© The Independent

بیشتر از موسیقی