الهلال جام قهرمانان آسیا را فتح کرد

تیم الهلال عربستان سعودی با چهارمین عنوان قهرمانی آسیا، رکورددار تاریخ این مسابقات شد

شادی موسی مارگا، بازیکن اهل مالی، پس از به ثمر رساندن دومین گل الهلال - FAYEZ NURELDINE / AFP

تیم فوتبال الهلال عربستان سعودی با شکست حریف کره‌ای خود، لیگ قهرمانان آسیا را فتح کرد تا پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال این قاره شود.

در دیدار نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، الهلال شامگاه سه‌شنبه در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض، پذیرای تیم پوهانگ استیلرز کره جنوبی بود.

شاگردان ژوزه لئوناردو نونز آلوز سوسا ژاردیم، سرمربی پرتغالی الهلال، در پایان برای چهارمین بار به قهرمانی آسیا رسیدند.  الهلال برای رسیدن به بازی فینال، در مرحله گروهی و بعد از استقلال تاجیکستان به‌عنوان تیم دوم به مرحله حذفی رسیده بود. تیم عربستانی در این مرحله استقلال، پرسپولیس تهران و النصر را شکست داد و به‌عنوان نماینده غرب آسیا به بازی نهایی راه یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پوهانگ استیلرز در مرحله گروهی بعد از ناگویای ژاپن به‌عنوان تیم دوم از گروهش به مرحله حذفی رسید و پس از آن به ترتیب سرزو اوساکا، ناگویای ژاپن و تیم هم‌وطنش، اولسان هیوندای را از پیش رو برداشت تا به فینال برسد. در بازی نهایی، الهلال با دو گل، تیم کره‌ای را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

پوهانگ استیلرز و الهلال، پیش از این هر یک سه بار قهرمان آسیا شده بودند.

الهلال در این بازی سریع‌ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را زد. در ثانیه ۲۰ مسابقه، ناصر الدوساری، ستاره جوان الهلال با شوتی سهمگین از راه دور دروازه حریف را باز کرد. در نیمه دوم هم موسی مارگا، بازیکن اهل مالی، در دقیقه ۶۳ برتری الهلال را به دو گل رساند و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

 

بیشتر از فوتبال