فرمانده نیروی دریایی سپاه: در جنگ مستقیم با آمریکا ۹ کشته دادیم

«درگیری‌هایی با آمریکایی‌ها داشتیم که بنا به ملاحظاتی تاکنون رسانه‌ای نشده است»

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه گفت که این نیرو در نبرد مستقیم با نیروهای آمریکایی تا کنون نُه کشته داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، علیرضا تنگسیری گفت: «ما در نیروی دریایی سپاه برای دفاع از حریم کشور عزیزمان در خلیج فارس تا کنون ۹ شهید در نبردهای مستقیم با آمریکایی‌ها تقدیم نظام اسلامی کرده‌ایم.»

او افزود: «البته درگیری‌هایی که با آمریکایی‌ها داشتیم برخی از آن‌ها بنا بر ملاحظاتی تاکنون رسانه‌ای نشده است. ما به ازای ۹ شهید تقدیمی در نبرد مستقیم با آمریکایی‌ها، توانستیم با لطف خدای متعال، ۹ سیلی به یاد ماندنی به آنها بزنیم.»

تنگسیری توضیح نداد که چرا در باره کشته شدن نفرات سپاه در «نبرد مستقیم با آمریکا»  گزارشی منتشر نشده است.

تا پیش از این، هیچ‌یک از مقام‌های جمهوری اسلامی از درگیری مستقیم با نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و تلفات ادعایی آن منتشر نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروی دریایی ایالات متحده هم در گزارش‌های خود در باره رویارویی با نیروی دریایی سپاه در منطقه، از تلفات انسانی سخن نگفته است.

این فرمانده سپاه افزود: «توقیف نفتکش در ماه جاری سیلی‌های دیگری بود که توسط ایران به آمریکا زده شد و در خصوص این نفتکش، آمریکایی‌ها علی‌رغم تلاشی که داشتند، نتوانستند موفق شوند.»

تنگسیری توقیف یک نفتکش در آب‌های جنوبی ایران را تازه‌ترین «سیلی» نیروی دریایی سپاه به آمریکا توصیف کرد.

روز شنبه خبرگزاری فارس ویدیویی منتشر کرد و خبر گفت که نیروی دریایی سپاه پاسداران یک فروند کشتی خارجی با ۱۱ خدمه را توقیف کرده است.

در این خبر به مالکیت کشتی اشاره نشده، اما گفته شده که این شناور حامل ۱۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق بوده است.

خبرگزاری فارس، این ویدیو را روز شنبه، ۲۹ آبان، منتشر کرده اما اشاره‌ای به تاریخ عملیات «تفنگداران دریایی ناو تیپ ۴۱۲ ذوالفقار شهرستان پارسیان» برای توقیف این کشتی نکرده است.

در این ویدیو دیده می‌شود که چند قایق تندرو حامل نیروهای مسلح سپاه به یک شناور نزدیک می‌شوند و آن را تصرف می‌کنند.

احمد حاجیان، فرمانده ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار شهرستان پارسیان، هم گفت که این کشتی در آب‌های ایران توقیف شده است.

این تازه‌ترین اقدام سپاه پاسداران در توقیف یک شناور دیگر در خلیج فارس و دریای عمان، پس از توقیف جنجال‌برانگیز یک نفتکش ویتنامی در اوایل آبان ماه امسال است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز ۱۲ آبان، با انتشار ویدیویی مدعی شد که یک نفتکش حامل نفت ایران را از نیروهای آمریکایی پس گرفته است.

آمریکا این گزارش‌ها را ساختگی و غیرواقعی خواند و برای نخستین بار اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش با پرچم ویتنام را در روز دوم آبان در دریای عمان متوقف و آن را به آب‌های ساحلی خود هدایت کرده است.