سپاه: دزدی دریایی آمریکا برای سرقت نفت ایران را ناکام گذاشتیم

در گزارش رسانه‌های حکومتی ایران اشاره‌ای به زمان و جزییات عملیات نیروی دریایی سپاه نشده است

صدا و سیمای جمهوری اسلامی با انتشار خبری به نقل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدعی شد که نیروی دریایی سپاه عملیات آمریکا برای دزدی دریایی و سرقت نفت ایران را ناکام گذاشته است.

در گزارش شبکه خبر صدا و سیما به زمان این این عملیات اشاره‌ای نشده است، اما برخی دیگر از خبرگزاری‌های وابسته به حکومت در ایران، در گزارش‌های مشابهی گفته‌اند این رویارویی «اخیرا» رخ داده است.

در گزارشی به نحوی یکسان در این خبرگزاری‌ها منتشر شده، آمده است: «با اقدام به موقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند.»

در این گزارش گفته شده: «آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد. همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش، آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.»

هنوز فیلمی از عملیات سپاه پاسداران منتشر نشده است، اما در گزارش منتشر شده، گفته شده است:«در ادامه، نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.»

بر اساس آنچه رسانه‌های حکومتی در ایران منتشر کرده‌اند، «نیروهای آمریکایی مجددا با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.»

در پایان این گزارش، بدون آنکه به محلی دقیق اشاره شود، گفته شده که این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی ایران است.

گزارش عملیات نیروی دریایی سپاه در حالی منتشر شده که مقامات سیاسی و نظامی آمریکا تا کنون از حادثه مشابهی خبر نداده بودند.

در مرداد امسال، گزارش‌هایی از ربوده شدن یک کشتی در دریای عمان منتشر شد، اما در آن حادثه انگشت اتهام به سوی ایران و یا نیروهای هوادار ایران در منطقه نشانه رفته بود.

روز ۱۳ مرداد گزارش‌های متعددی مبنی بر ربوده شدن چند کشتی در سواحل امارات متحده عربی در دریای عمان منتشر شد. بر اساس این گزارش‌ها دست‌کم چهارکشتی کنترل هدایت خود را از دست دادند و یکی کشتی حامل قیر و آسفالت، به اسم «آسفالت پرینسس» که در حال حرکت به سوی تنگه هرمز بود، توقیف یا ربوده شده است.

این کشتی که با پرچم پاناما در حال عبور از دریای عمان بود، پس از مدتی در نزدیکی محل ربوده شدن رها شد.

رسانه‌های جمهوری اسلامی، ساعاتی پیش از انتشار متن یکسان گزارش سپاه، اعلام کرده بودند تا ساعتی دیگر «خبری افتخارآفرین از اقتدار سپاه پاسداران» به همراه ویدیو این عملیات منتشر خواهد شد.