قالیباف: به نفع مردم تصمیم نمی‌گیریم

«یکی از چالش‌های جدی ما کاهش سطح اعتماد مردم است»

پرونده فساد محمدباقر قالیباف از مدت‌ها پیش مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است- عکس از تسنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ منابع مالی هیچ کمبودی ندارد، اظهار داشت: «مقصر بروز این‌گونه مشکلات من و امثال من هستیم که در تصمیم‌گیری‌ها و حکمرانی‌ها آگاهانه و شجاعانه برای کشور و به نفع مردم تصمیم نمی‌گیریم.»

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف که در همایش سراسری مدیران کمیته امداد امام خمینی شرکت کرده بود، گفت: «با احتساب مجموع تمام سوخت‌های فسیلی و تبدیل آن به بشکه نفت، روزانه بیش از ۵ میلیون بشکه نفت مصرف داخلی داریم، شما به سایر کشورها نگاه کنید؛ چه کشوری این‌گونه مصرف می‌کند؟ از سوی دیگر برای تأمین ۵ میلیارد دلار با مشکل مواجه می‌شویم.»

او در ادامه با بیان اینکه «مجلس انقلابی نشان دهد باورهای اسلام، امام و انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند»، افزود:  «یکی از چالش‌های جدی ما کاهش سطح اعتماد مردم است. آن چیزی که از اسلام فهم کرده‌ام، این است که گرسنه‌ای در شهر نباشد.»

قالیباف این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که خودش از متهمان اصلی مشکلات اقتصادی و شکل گیری فساد و وضع فعلی است.

پیش از این، مصطفی میرسلیم، نماینده اصول‌گرای تهران، پس از انصراف از نامزدی ریاست کمیسیون اصل نود، اعلام کرد که اسناد مربوط به رشوه ۶۵ میلیارد تومانی محمدباقر قالیباف را به دستگاه قضایی ارائه کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر ادعای آقای میرسلیم، محمدباقر قالیباف برای جلوگیری از تحقیق و تفحص از شهرداری در دوران مدیریت خود، ۶۵ میلیارد تومان رشوه به یکی از رؤسای کمیسیون‌ها پرداخت کرده است. او با انتقاد از نحوه انتخاب هیئت رئیسه فعلی مجلس، از اختلاف نظر عمیق خود با رئیس فعلی مجلس پرده برداشت و روش و عملکرد آنها را مورد انتقاد قرار داد.

او گفت علی‌رغم تلاش‌های بسیار مجلس برای تحقیق و تفحص از نهادهای مختلف، تنها بخش کوچکی از این تلاش‌ها به ثمر می‌رسد.

با این حال هنوز هیچ کدام از پرونده های قالیباف به نتیجه نرسیده است.

پرونده فساد محمدباقر قالیباف از مدت‌ها پیش مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است. قالیباف یکی از نمادهایی است که نشان می‌دهد فساد در ساختار جمهوری اسلامی نهادینه شده و علی‌رغم وجود اسناد گوناگون در مورد آن، نهادهای بالادستی حکومت جلو پیگیری آن را می‌گیرند. نخستین بار در سال ۹۵ اسناد جنجالی املاک نجومی توسط وب‌سایت معماری‌نیوز منتشر شد، اما دستگاه قضایی به‌جای بررسی و پیگیری این موضوع، سردبیر این وب‌سایت را دستگیر کرد.