هنگ‌کنگ یک محموله قاچاق خرچنگ و خیار دریایی را ضبط کرد

این محموله حدود ۱.۳ میلیون دلار ارزش دارد و مقصد نهایی‌اش احتمالا چین بوده است

از سال گذشته که چین به‌طور غیررسمی ورود کالا از استرالیا را ممنوع کرد، میزان قاچاق خرچنگ افزایش یافته است‌ــ HUGO BORGES / AFP

مسئولان دولتی هنگ‌کنگ روز سه‌شنبه گفتند که بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم خرچنگ و خیار دریایی زنده را ضبط کرده‌اند که به باور آن‌ها، راهی سرزمین اصلی چین بود.

چین چند ماه است که پس از تنش سیاسی با استرالیا، واردات سخت‌پوستان از آن کشور را منع کرده است. گمرک هنگ‌کنگ با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد در عملیاتی که روز دوشنبه انجام شد، این محموله قاچاق را که تقریبا ۱.۳ میلیون دلار ارزش دارد، توقیف کرده است. دو مرد مظنون به دست داشتن در قاچاق هم بازداشت شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سال گذشته که چین به‌طور غیررسمی ورود کالا از استرالیا را ممنوع کرد، میزان قاچاق خرچنگ دراز دریایی‌–‌ که در چین غذایی تجملی به شمار می‌آید‌– افزایش‌ یافته است و حدود ۹۰ درصد از صادرات خرچنگ استرالیا را شامل می‌شود.

مبدا جانوران دریایی قاچاق‌شده در دست بررسی است. لئو سیوفای، از مسئولان دایره تحقیقات جنایی هنگ‌کنگ، گفت: «جعبه‌های حاوی این جانوران برچسب‌گذاری نشده‌اند.» او روز سه‌شنبه گفت: «به باور ما، بیشتر اجناس قاچاق قرار بود به سرزمین اصلی چین منتقل شوند.»

ماه گذشته نیز دولت هنگ‌کنگ یک محموله خرچنگ قاچاق به ارزش تقریبی ۵۴۰ هزار دلار را ضبط کرد و ۱۳ نفر در این رابطه بازداشت شدند.

چین زمانی ورود خرچنگ از استرالیا را ممنوع کرد که استرالیا خواهان تحقیق درباره منشا ویروس کرونا شد. از آن زمان، چین ورود سایر کالاهای استرالیایی از‌ جمله شراب، جو، پنبه و زغال‌ سنگ را نیز ممنوع کرده است.

بیشتر از جهان