ساکنان ناحیه اول شهر کابل از وقوع انفجار و آتش‌سوزی خبر دادند

انفجار در بازار مواد خوراکی کابل رخ داده و ۱۰ مغازه در آتش سوخته‌اند

امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان، حوالی ساعت ۵ بعدازظهر به‌ وقت افغانستان، ساکنان ناحیه اول شهر کابل از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در بازار مواد خوراکی کابل خبر دادند.

رسانه‌های محلی افغانستان و ساکنان کابل خبر دادند که ابتدا صدای یک انفجار از بازار مواد خوراکی در منطقه سینما پامیر شهر کابل شنیده شده و در پی آن، آتش‌سوزی رخ داده است. شماری از شاهدان عینی با به‌اشتراک‌ گذاری ویدیو و عکس از صحنه آتش‌سوزی، نوشته‌اند که ۱۰ مغازه در این آتش‌سوزی از بین رفته‌اند و خسارت‌های هنگفتی به فروشندگان بازار مواد خوراکی کابل وارد شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله/کشور طالبان، در پی وقوع این حادثه، با انتشار توییتی، بدون ارائه جزئیات، گفت آتش‌سوزی در پی اتصالی کابل‌های برق اتفاق افتاده است. سخنگوی وزارت داخله طالبان گفت چهار مغازه در اثر آتش‌سوزی از بین رفته‌اند و آتش‌نشانی به محل رفته و آتش را مهار کرده است.

قاری سعید خوستی به صدای انفجار قبل از وقوع آتش‌سوزی اشاره‌ای نکرد و در ادامه افزود در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است.

پیش از این، دو انفجار در روزهای شنبه ۲۲ و دوشنبه ۲۴ آبان در غرب کابل اتفاق افتادند که سخنگوی طالبان آن‌ها را نیز آتش‌سوزی اعلام کردند. انفجار روز شنبه ۶ کشته و ۷ زخمی بر جا گذاشت و مسئولیت آن را گروه داعش بر عهده گرفت. انفجار روز دوشنبه نیز ۲ زخمی بر جا گذاشت که تاکنون هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.