درخواست اردن برای تحقیق درباره جنسیت دروازه‌بان ایرانی

سرمربی تیم فوتبال زنان ایران می‌گوید اردن برای پوشش دادن شکست خود این اتهام را مطرح کرده است

زهره کودایی، دروازه‌بان تیم فوتبال زنان ایران توانست مانع ورود دو گل تیم اردن به دروازه خود شود و به این ترتیب ایران صعود کرد-عکس از ساتین

اردن از فدراسیون فوتبال آسیا، ای‌اف‌سی، خواست درباره جنسیت دروازه‌بان تیم فوتبال زنان ایران تحقیق کند.

ایران پنجم مهرماه با شکست تیم اردن با نتیجه ۴ بر ۲ توانست برای نخستین بار راهی جام فوتبال زنان آسیا شود.

شاهزاده علی بن حسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن روز یکشنبه اعلام کرد که در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال آسیا خواستار تایید هویت دروازه‌بان تیم فوتبال زنان ایران شده است. در این نامه آمده که به نظر می‌رسد او در واقع یک مرد باشد که خود را به عنوان زن جا زده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسین در این نامه تاکید کرده که اگر این گمانه‌زنی درست باشد، مساله بسیار جدی است و فدراسیون فوتبال آسیا «باید از خواب بیدار شود.»

تهران این اتهام را رد کرده است. مریم ایران‌دوست، سرمربی تیم فوتبال زنان ایران به سایت خبری ورزش ۳ گفت: «تیم پزشکی به دقت سطح هورمون‌های تک تک بازیکنان تیم ملی را بررسی کرده‌اند.» او همچنین گفت که آماده ارایه مدارک به فدراسیون فوتبال آسیا است.

زهره کودایی، دروازه‌بان تیم فوتبال زنان ایران توانست مانع ورود دو گل تیم اردن به دروازه خود شود و به این ترتیب ایران صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تاریخ نامه فدراسیون فوتبال اردن که درباره واجد شرایط ببودن دروازه‌بان تیم ایران ابراز تردید کرده به ۱۱ روز قبل، ۱۴ آبان، بازمی‌گردد. در این نامه همچنین اتهاماتی درباره سابقه مسائل جنسیتی و دوپینگ در تیم فوتبال زنان ایران اشاره شده است. این نامه از فدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد موضوع را پیگیری کند.

ایران‌دوست می‌گوید اردن این اتهامات را مطرح کرده تا شکست تیم خود را پوشش دهد.

جام فوتبال زنان آسیا، ژانویه ۲۰۲۲ در هند برگزار خواهد شد.

بیشتر از فوتبال