انفجار تروریستی در لیورپول: مظنون جان باخت

پلیس تا کنون چهار مرد را دستگیر کرده است که احتمال می‌رود هویت مظنون را بدانند

این انفجار ناشی از یک بمب دست‌ساز بوده است- REUTERS/Ed Sykes

عصر روز یکشنبه چهاردهم نوامبر (بیست و سوم آبان) انفجار مهیبی در محوطه بیرونی بیمارستانی در لیورپول رخ داد. پلیس انگلستان بعد از تحقیقات مقدماتی، آن انفجار را تروریستی دانست و اعلام کرد که یک مرد در قالب مسافر، مواد منفجره را وارد یک تاکسی کرده است. فرد مظنون در آن انفجار جان باخته است، اما راننده تاکسی موفق به فرار شده است. برخی ساختمان‌ها و خودرو‌های اطراف محل انفجار نیز آسیب دیده‌اند و بیمارستان به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

به گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، روند این حادثه زمانی آغاز شد که مردی از یک راننده تاکسی خواست او را به بیمارستان زنان لیورپول ببرد. تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که تاکسی هنگام توقف در پارکینگ بیمارستان دچار انفجار می‌شود و فقط لحظاتی پیش از آن که اتومبیل در شعله‌های آتش بسوزد، مردی آن را ترک می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راس جکسون، معاون رئیس پلیس مبارزه با تروریسم منطقه، گفته است: «تحقیقات‌ ما نشان می‌دهد که این انفجار ناشی از یک بمب دست‌ساز بوده و فرض ما تا کنون این است که این بمب توسط مسافر آن تاکسی، ساخته شده بوده است.» او تلاش قهرمانانه راننده تاکسی را برای بیرون پریدن از ماشین و بستن در آن و جلوگیری از وقوع اتفاقی وحشتناک‌تر، نیز ستود.

پلیس اعلام کرد که انگیزه این حادثه نامشخص است و به طور دقیق معلوم نیست که بیمارستان هدف نهایی انفجار بوده است یا نه. هویت آن مسافر نیز هنوز رسما شناسایی و اعلام نشده است. با این حال، برخی منابع دیگر نیز از حمله به یک مجتمع مسکونی و یک ساختمان دیگر در نزدیکی آن بیمارستان خبر می‌دهند. پلیس آن دو ساختمان را جست‌وجو، و چند شیء و ابزار کشف و ضبط کرده است. چهار مرد حدودا ۲۰ ساله نیز دستگیر شده‌اند که احتمال می‌رود هویت مظنون کشته‌شده در انفجار را بدانند. 

پس از این حادثه تروریستی،‌ پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا، گفت که سطح تهدید تروریسم در آن کشور افزایش قابل توجهی داشته و احتمال وقوع حمله‌های دیگر بسیار زیاد است.

بیشتر از جهان