نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۱ آغاز به کار کرد

یکی از نقاط برجسته نمایش امسال، حضور ۱۷۵ فروند از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جهان است

ولیعهد امارات متحده عربی روز یکشنبه هفدهمین نمایشگاه هوایی دبی را افتتاح کرد. این نمایشگاه دو سالانه، به دلیل بحران همه‌گیری کرونا برگزار نشده بود.

این بزرگترین رخداد هوافضایی بین‌المللی امسال است که با حضور بیش از ۱۲۰۰ شرکت از ۱۴۸ کشور دنیا برگزار می‌شود و در آن، از جمله ۱۶۰ فروند هواپیمای نظامی و بازرگانی به نمایش گذاشته شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مدیرعامل شرکت برگزارکننده نمایشگاه، «از زمان همه‌گیری کرونا به این سو، این نمایشگاه اولین فرصت برای دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی است که گردهم آیند تا چشمگیرترین پیشرفت‌ها، ابتکارات تحول‌آفرین، فناوری‌های به‌روز، و راه‌حل‌های پایدار را برای ایجاد تغییری اساسی در هوانوردی ارائه کنند.»

یکی از نقاط برجسته نمایش امسال، حضور ۱۷۵ فروند از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جهان در محوطه زمینی، و نیز در حال پرواز خواهد بود.

تیم‌های آکروجت هوایی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، و هند در این نمایشگاه هنرنمایی می‌کنند.

در همان اولین روز نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۱، کنسرسیوم اروپایی ایرباس موفق شد با بستن قرارداد فروش ۲۵۵ فروند جت مسافری آ۳۲۱، شروعی ۳۳ میلیارد دلاری داشته باشد.

از سوی دیگر، شرکت آمریکایی بوئینگ، رقیب اصلی ایرباس، نیز اعلام کرد که قراردادی برای تبدیل ۱۱ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی ایسلند به هواپیماهای باری بسته است.

بیشتر از جهان