جف بیزوس: دور نیست روزی که انسان در فضا به دنیا بیاید

جف بیزوس می‌گوید روزی انسان در مستعمره‌نشین‌های فضایی به دنیا می‌آید و برای گردشگری به زمین سفر خواهد کرد

آقای بیزوس همچنین گفت به وجود حیات هوشمند در سایر سیاره‌ها اعتقاد دارد‌ـ JOE RAEDLE/AFP

جف بیزوس می‌گوید روزی انسان در مستعمره‌نشین‌های فضایی به دنیا خواهد آمد و «همان‌طور که ما به دیدن بوستان ملی یلو‌ استون می‌رویم» سفرهای گردشگری به زمین خواهد داشت.

بنیان‌گذار آمازون و بلو‌ اوریجین پیش‌بینی کرد زیستگاه‌های استوانه‌ای شناور در فضا ظرفیت یک میلیون نفر جمعیت را خواهند داشت و دارای «رودخانه و جنگل و حیات‌وحش» خواهند بود.

آقای بیزوس، که در سال جاری سوار با موشک بلو اوریجین تا لبه فضا سفر کرد، این سخنان را در گروه هم‌اندیشی ایگناتیوس در واشینگتن دی‌سی بیان کرد.

این میلیاردر گفت: «در سده‌های آینده، افراد بسیاری در فضا به دنیا خواهند آمد و فضا خانه اولشان خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«این افراد در این مستعمره‌نشین‌های فضایی به دنیا خواهند آمد، در این مستعمره‌نشین‌ها زندگی خواهند کرد، و بعد همین‌طور که شما مثلا به دیدن بوستان ملی یلو استون می‌روید، به دیدن زمین خواهند آمد.»

آقای بیزوس در این گروه هم‌اندیشی گفت بر‌خلاف نظر رقیبش ایلان ماسک، به گمان او، مستعمره‌نشینی در فضا فکر بهتری است تا تلاش برای آغاز زندگی در سیاره‌های دیگر.

رئیس شرکت اسپیس‌اکس از سال ۲۰۰۲ که این شرکت فضایی خصوصی را تاسیس کرد، نظرش معطوف به زندگی در مریخ بوده است و پارسال، پیش‌بینی کرد انسان تا سال ۲۰۲۶ در مریخ فرود خواهد آمد. به نظر می‌رسد صحبت‌های آقای بیزوس در نقد مستقیم برنامه‌های مریخ آقای ماسک باشد.

آقای بیزوس گفت: «حتی اگر بخواهید مریخ را مانند زمین سکونت‌پذیر کنید یا چنین تغییر قابل‌ملاحظه‌ای در آن بدهیم‌ــ که در ضمن، می‌تواند بسیار بسیار پرچالش باشد- حتی اگر قرار باشد چنین کاری بکنید، در بهترین حالت، کره زمینی دیگری است. آن‌وقت جمعیت را از ۱۰ میلیارد به ۲۰ میلیارد  نفر خواهید رساند.»

آقای بیزوس همچنین در این گروه هم‌اندیشی گفت به وجود حیات هوشمند در سایر سیاره‌ها اعتقاد دارد.

او افزود: «چطور ممکن است وجود نداشته باشد؟ این‌ همه ستاره فقط در این کهکشان وجود دارد. و آن‌ همه کهکشان وجود دارد.»

«احتمال اینکه ما تنها حیات هوشمند در کائنات باشیم به نظرم کمتر و کمتر می‌شود.»

اما او در مورد دیدار موجودات فرازمینی از کره زمین تردید دارد. «در آن مورد بسیار تردید دارم. فکر می‌کنم اگر از ما دیداری شده بود، می‌فهمیدیم. اما آیا آن‌ بیرون در فضا هستند؟ احتمالا.»

© The Independent

بیشتر از جهان