بازگشت مارادونا به خانه

اسطوره فوتبال جهان سرمربی تیم «خیماسیا اسگریما» آرژانتین شد

دیگو مارادونا و لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی 
JAVIER SORIANO / AFP

 

دیگو مارادونا، قرار دادی را با تیم آرژانتینی خیماسیا اسگریما امضا کرده است. او برای اولین بار پس از سال 2010 به وطنش باز می گردد تا کار مربی گری را از سر گیرد. 

باشگاه خیماسیا روز پنجشنبه در بیانیه کوتاهی گفت: «ستاره جهانی فوتبال با امضا نامش مربی جدید خیماسیا شد. قرار داد او تا پایان فصل جاری اعتبار دارد».

مارادونا که گلزنی باهوش بود و بعنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال از او یاد می شود، اخیرا در مکزیک مربیگری می کرد، جایی که هدایت تیم دسته دومی دورادوس شهر سینالوا را بعهده داشت که با آن تیم در دو بازی نهایی شکست خورد.

تیم جدید او از شهر لاپلاتا نزدیک بوئنوس آیرس است که در سال 1887 تشکیل شده است و ادعا می شود که قدیمی ترین باشگاه حرفه ای فوتبال در قاره آمریکا است. این تیم تا بحال تنها یک بار برنده جام سنتناریو در سال 1993 شده است. در فصل جاری، این تیم دسته اولی در قعر جدول است و از پنج بازی تنها یک امتیاز کسب کرده است.

بازگشت مارادونا مورد استقبال هواداران مشتاق قرار گرفت که در روز پنجشنبه برای خوش آمد گویی در باشگاه اجتماع کردند.

پس از سال های 2008 و 2010 که هدایت تیم ملی آرژانتین را به عهده داشت، حدود یک دهه است که مارادونا در آرژانتین شاغل نبوده است. او در دهه 1990 مربی تیم های ماندییو و ریسینگ بود.

مارادونای 58 ساله در سال 1986 بعنوان بازیکن با تیم ملی آرژانتین قهرمان جهان شد، اما سال ها بعد بطور متناوب برای مداوا در بیمارستان بستری می شد که دلیل اغلب آنها شیوه زندگی افراطی او بود.

در سال 2004 مارادونا بعلت عارضه قلبی و تنفسی شدید در اثر استفاده از کوکائین در بیمارستان بستری شد. اوقبل از این که در سال 2005 برای کاهش وزن مورد جراحی کوچک کردن معده قرار گیرد، در مراکز توانبخشی ترک اعتیاد کوبا و آرژانتین بستری شد.

او در ماه ژوئن به دلیل نیاز به جراحی روی زانو و شانه اش از سمت مربیگری باشگاه دورادوس استعفا داد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© Reuters

بیشتر از ورزش