جشن تولد ۳۷سالگی «بیوه سیاه»

اسکارلت جوهانسون در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بیشترین دستمزد را میان بازیگران زن دریافت کرد

اسکارلت جوهانسون، بازیگر سینما - Tolga AKMEN / AFP

«بعضی وقت‌ها باید بین چیزی که دنیا می‌خواد باشیم و چیزی که خودمون هستیم، یکی رو انتخاب کنیم». این دیالوگ طلایی ناتاشا رومانوف در «بیوه سیاه» از زبان ستاره این فیلم یعنی اسکارلت جوهانسون است، بازیگری که  اکنون ۳۷ ساله است و خواسته یا ناخواسته، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین بازیگران حال حاضر جهان شناخته می‌شود. اگر زندگی خصوصی و حرفه‌ای این بازیگر برای شما جذاب است، با این گزارش همراه شوید.

۲۲ نوامبر ۱۹۸۴، منهتن نیویورک شاهد تولد کودکی بود که هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که ۳۴ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۸، به پردرآمدترین بازیگر زن جهان تبدیل شود. خردسالی و اوایل کودکی اسکارلت جوهانسون به گفته خودش، قصه خاصی برای گفتن ندارد، اما قصه اصلی از آن‌جا شروع شد که به مدرسه تئاتر منهتن رفت و قدم‌های بزرگش به سوی ستاره شدن را برداشت.

البته پیش از تحصیل تئاتر در سال ۲۰۰۲، او رویای بازیگر شدن را در سر می‌پروراند و در مصاحبه‌هایش بارها این موضوع را گفته است که در کودکی نقش‌های مختلف را جلوی آینه تمرین می‌کرده است. به همین دلیل، در چندین تست‌ بازیگری شرکت و اولین نقشش را در فیلم “North” بازی کرد، و بعد از آن هم در چند فیلم دیگر به اجرای نقش‌های کودکانه پرداخت. اما پس از فارغ‌التحصیل شدن از مدرسه تئاتر و در سال ۲۰۰۳ اولین نقش مهم و بزرگ‌سالانه‌اش را در فیلم Lost in Translation به کارگردانی سوفیا کوپولا بازی کرد و بفتای بریتانیا برای بهترین بازیگر زن را هم گرفت. البته فیلم «گم‌شده در ترجمه» اسکار بهترین فیلم‌نامه را هم از آن خود کرد.

اسکارلت جوهانسون همان سال در فیلم مهم دیگری نیز ایفای نقش کرد: «دختری با گوشواره مروارید» به کارگردانی پیتر وبر. او به خاطر بازی در این فیلم نامزد گلدن گلوب و بفتا شد.

این آغاز راه اسکارلت جوهانسون برای نامزد شدن در جشنواره‌های معتبر جهان بود. او تا امروز پنج نامزدی گلدن گلوب و دو نامزدی اسکار، یک جایزه بفتا، و یک جایزه تونی را در کارنامه خود دارد. در حدود ۲۳۰ بار نامزد جایزه‌های گوناگون شده و تا کنون ۱۳۸ جایزه به خانه برده است.

اما طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی خوب می‌دانند که اسکارلت جوهانسون نیمی از محبوبیتش را از نقش ناتاشا رومانف و کاراکتر بیوه سیاه دارد. ناتاشا رومانف با بازی اسکارلت جوهانسون از فیلم «مرد آهنی ۲» در سال ۲۰۱۰ به سینما معرفی شد و پس از آن در فیلم‌های انتقام‌جویان و کاپیتان آمریکا با همین بازیگر حضور داشت. اما آخرین و دهمین فیلم «بیوه سیاه» است که در سال ۲۰۲۱ با همکاری مارول استودیوز و والت‌دیزنی به نمایش درآمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فیلم در مدتی کوتاه به پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱ بدل شد. هرچند که اسکارلت جوهانسون از شرکت دیزنی به دلیل پخش هم‌زمان در سینماها و به صورت آنلاین شکایت کرد. این ستاره سینما معتقد بود که پخش هم‌زمان سینمایی آنلاین به سود حاصل از پخش سینمایی که او هم در آن سهم داشت، ضربه زده است. اما این شکایت پس از مدتی از طرف اسکارلت جوهانسون پس گرفته شد و شرکت دیزنی اعلام کرد که با او به توافق رسیده است.

اما حوزه فعالیت اسکارلت جوهانسون فقط به بازیگری ختم نمی‌شود. او صداپیشه قهاری نیز است. اگر فیلم «او» (Her) را دیده باشید، صدای سامانتا را هم به یاد می‌آورید؛ سیستم عاملی که شخصیت اصلی این فیلم یعنی «تئودور» با بازی «واکین فینیکس» را عاشق خود می‌کند. اسکارلت جوهانسون همچنین در انیمیشن‌‌های متعددی مثل «باب اسفنجی» (SpongeBob) و «آوازخوانان» (Sing) نیز صداپیشگی کرده است.

اسکارلت جوهانسون اجراهای معروفی نیز داشته که بهترین آن‌ها پنج بار اجرا و میزبانی برنامه Saturday Night Live است. 

این ستاره سینما در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بیشترین مزد را در میان بازیگران زن دریافت کرد و تا کنون نام او بارها در میان فهرست صد فرد ثروتمند جهان منتشر شده است. اسکارلت جوهانسون برای فیلم بیوه سیاه مزدی در حدود ۱۵ میلیون دلار گرفت و ثروت کنونی وی در حدود ۱۶۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

اسکارلت جوهانسون در سال ۲۰۰۸ با بازیگر و کمدین معروف کانادایی «رایان رینولدز» ازدواج کرد، ولی دو سال بعد از یکدیگر جدا شدند. او در سال ۲۰۱۳ با «رومین دوریاک» روزنامه‌نگار ازدواج کرد و آن‌ها صاحب یک فرزند دختر شدند. اما این ازدواج نیز دیری نپایید و به جدایی منجر شد. اسکارلت جوهانسون از سال ۲۰۱۹ تا کنون با «کالین جست» کمدین معروف آمریکایی زندگی می‌کند. آن‌ها نامزدی خود را در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند و به تازگی صاحب فرزندی نیز شده‌اند. او مدتی نیز با «شان پن» بازیگر آمریکایی رابطه عاشقانه داشت.

در سال ۲۰۱۴، عکس‌های برهنه اسکارلت جوهانسون توسط هکرها منتشر شد که دردسر بزرگی برای او درست کرد، تا آنجا که پلیس فدرال آمریکا وارد ماجرا شد. این هکر پس از یک سال دستگیر شد.

اسکارلت جوهانسون متولد ۲۲ نوامبر ۱۹۸۴، اکنون ۳۷ ساله شده و پُرکارتر از همیشه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. با وجود مشکلاتی که بین او و شرکت دیزنی به وجود آمد، جوهانسون یکی از شخصیت‌های اصلی فیلمی با عنوان Tower of Terror محصول شرکت دیزنی است. دیزنی اعلام کرده که خوشحال است با این ستاره به توافق رسیده و در آینده قرار است کارهای بیشتری را از او با همکاری این شرکت ببینیم.

بیشتر از فیلم