چگونه با علامت دست کمک بطلبیم

انگشت شست را به سمت کف دست خم کرده و بعد چهار انگشت دیگر را شبیه مشت می‌بندیم؛ طوری که انگشت شست را بپوشاند

یک دختر نوجوان آمریکایی ربوده شده با کمک حرکت دست که از برنامه تیک‌تاک آموخته بود، جان خودش را نجات داد. پلیس کنتاکی این نوجوان را که اهل کارولینای شمالی ایالات‌متحده است و از علامت هشدار خشونت خانگی استفاده کرده بود، نجات داد.

بنا به گزارش پلیس که در سی‌ان‌ان منتشرشده است، پدر و مادر اشویل دختر ۱۶ ساله آمریکایی روز سه‌شنبه اعلام کردند که دخترشان ناپدید شده است. روز پنج‌شنبه یک راننده در کنتاکی با شماره ۹۱۱ تماس گرفت و اشاره کرد دختری مضطرب را در یک خودرو دیده است. در پی این تماس پلیس وارد عمل شد، خودروی شخص خاطی را کنار زده و اشویل نوجوان را نجات داد.

در این گزارش آمده است: «شخصی که با اداره پلیس تماس گرفته بود در مسیر حرکت خود متوجه خودرویی شد که در آن دختری با علائم دست به خشونت خانگی اشاره می‌کرد. این علامت که با اشاره انگشتان دست انجام می‌شود درواقع پیام «من به کمک نیاز دارم» را به اطرافیان اعلام می‌کند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته بنیاد زنان کانادا که ابداع‌کننده این علامت است، کسانی که در خطر خشونت خانگی قرار دارند به کمک این نشانه و بدون نیاز به توضیح می‌توانند از اطرافیان خود کمک بخواهند. برای انجام این علامت کف دست را به سمت بیننده می‌گیریم، انگشت شست را به سمت کف دست خم کرده و بعد چهار انگشت دیگر را شبیه مشت می‌بندیم؛ طوری که انگشت شست را بپوشاند.

این علامت در آوریل ۲۰۲۰ و هم‌زمان با قرنطینه سراسری ناشی از کرونا برای مبارزه با خشونت خانگی معرفی شد. بدین طریق افرادی که این دوران در معرض خشونت خانگی بودند و نمی‌توانستند صدای خود را به گوش دیگران برسانند در تماس‌های تصویری خود به سایر بستگان و آشنایان پیام کمک‌ می‌فرستادند.

خبرگزاری‌های محلی، کشوری و بین‌المللی از این راه‌ حل مدرن استقبال کرده و آن را مورد تحسین و تمجید قراردادند.

البته بنیاد زنان کانادا و سایر سازمان‌های مدنی همواره نگران‌اند که آزارگران به این شیوه کمک‌خواهی آگاه شوند. آن‌ها همواره تاکید دارند که این روش اگرچه نمی‌‎تواند زندگی بسیاری را نجات دهد، اما راه خوبی برای تقاضای کمک است و البته به کمک همین علامت پلیس ایالات‌متحده توانست جیمز هربرت اریک ۶۱ ساله را به جرم آدم‌ربایی دستگیر کند.

بنا به گزارش اسکای‌نیوز او در حال حاضر با وثیقه ۱۰هزار دلاری در مرکز اصلاح و تربیت شهرستان لورل در کنتاکی تحت مراقبت است.

 

بیشتر از زندگی