تسهیلات دولت بایدن برای مهاجران افغان

آمریکا اعلام کرد که روند ادغام مهاجران افغان در آمریکا راسرعت می‌بخشد و تسهیلاتی برای افغان‌ها در نظر گرفته است

بیش از ۱۲۰ هزار نفر از ژوییه گذشته از افغانستان تخلیه شده‌اند - Anna Moneymaker / AFP

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که دولت جو بایدن، تصمیم گرفته است که روند مهاجرت را برای پناهجویان افغان ساده کند تا آنها بتوانند سریعتر در جامعه آمریکایی ادغام شوند.

این وزارت در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۷۰ هزار افغانی که از ۳۰ ژوییه، زمانی که روند تخلیه این پناهجویان آغاز شد، وارد ایالات متحده شده‌اند، از روش‌های ساده شده برای دریافت «‌گرین کارت» بهره‌مند خواهند شد. اجازه اقامت در ایالات متحده و همچنین مجوزهای مختلف دیگر برای کارهایی که ممکن است نیاز داشته باشند نیز ساده‌تر خواهد شد.

همچنین این پناهندگان از هزینه‌های ثبت‌نام نیز معاف خواهند شد. این معافیت از این جهت اهمیت دارد که ارزش هزینه‌های مختلفی که یک پناهنده باید برای دریافت مجوز اقامت به تنهایی بپردازد، می‌تواند به هزاران دلار برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه به نقل از الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمده است: «با ساده کردن رویه‌ها و معافیت‌ در ورداخت هزینه‌ها، ما فرصت‌هایی را برای متحدان افغان خود ایجاد می‌کنیم و به آنها کمک می‌کنیم تا زندگی خود را سریع‌تر در آمریکا بسازند.»

وی افزود: «این گام‌ها تعهد ما را به افغان‌هایی که در ۲۰ سال گذشته کمک‌های ارزشمندی به ایالات متحده ارائه کرده‌اند و همچنین به افغان‌هایی که در معرض خطرند، نشان می‌دهد.»

بیش از ۱۲۰ هزار نفر از ژوییه گذشته از افغانستان تخلیه شده‌اند، از جمله دیپلمات‌ها و اتباع خارجی، به ویژه ده‌ها هزار افغان که عمدتاً به دلیل همکاری با نیروهای ائتلاف بین المللی در افغانستان در معرض خطرند.

از این تعداد، ایالات متحده میزبان ۷۰ هزار پناهنده بوده و بقیه به دیگر کشورها رفته‌اند.