حبس مسافران رایان‌ایر روی پلکان فرودگاه

مسافران مسن مجبور بودند ساعت‌ها سر پا بایستند

عکس از Ryan Air

مسافران رایان‌ایر روی پلکان عمودی فرودگاه حبس شدند و هواپیما بدون آنها پرواز کرد.

مسافران رایان‌ایر از اینکه کارکنان هواپیما آنها را روی یک پلکان عمودی فرودگاه در ادینبورگ حبس کردند و هواپیما بدون آنها به مقصد کراکوف پرواز کرد، عصبانی شدند.

ادعا می‌شود در تاریخ ۳ سپتامبر حدود ۳۰ مسافر حدود یک ساعت در فضایی محدود که درهای آن از دو طرف بسته شده بود حبس شده بودند و پرواز خود را از دست دادند.

وقتی نیکولاس وسکوز، کارمند فناوری اطلاعات اهل ادینبرو از طریق ردیاب آنلاین پرواز فهمید که هواپیما بلند شده است، درب خروج اضطراری را فعال کرد و سرانجام مسافرین عصبانی توانستند بیرون بیایند.

او به روزنامه دیلی رکورد گفت: «اگر تنها چند مسافر سوار نمی‌شدند و آنها سرشماری نکرده بودند، شاید این اتفاق قابل درک بود اما این مورد کاملا فرق می‌کند. بسیاری از مسافران بر روی پلکان عمودی فرودگاه حبس شده بودند و کاملا پیدا بود که آنجا هستند. بسیاری از مسافران مسن جا مانده بودند و مجبور بودند ساعت‌ها سر پا بایستند بدون اینکه به دستشویی دسترسی داشته باشند. وضعیت بسیار بدی بود».

مسافرها، از جمله مارک هندرسون، که یک مربی شخصی است، پیش خود فکر کرده بودند که آنها آنجا رها شده‌اند چون اولویت رایان‌ایر این است که ابتدا از برج مراقبت اجازه پرواز بگیرد، سپس به مسافرهایش بپردازد.

این مرد ۳۲ ساله، که با همسر جدیدش کارا به ماه عسل رفته بود، گفت، مسافران عصبانی بودند و به هیچ عنوان امکان نداشت که خدمه هواپیما متوجه سوار نشدن آنها نشده باشند.

او ادعا کرد: «خدمه از کنار ما عبور کردند و در را پشت سر خود بستند و سوار هواپیما شدند».

طبق بررسی‌ها رایان‌ایر از نظر خدمات مشتری بدترین شرکت هواپیمایی است.

تام بردی ۷۷ ساله گفت، بدون هیچ گونه اغراقی، مسافران بر روی پلکان عمودی زندانی شده بودند.

مسافران رهاشده تمام مراحل، چک‌این و بازرسی امنیتی را پشت سر گذاشته بودند و چمدان‌های آنها داخل هواپیما بود.

یکی از کاربران توییتر به اسم هاسارا فرر نوشت: «پرواز شماره FR6624 رایان‌ایر تصمیم گرفت بدون ده‌ها مسافر از جمله من پرواز کند. بخشید، تازه مسافران جامانده را شمردند، ۳۰ نفر بودند».

رایان‌ایر حتی یک نماینده در ادینبرو ندارد بنابراین شرکت سویس‌پورت باید ناچار کارهای آنها را انجام دهد.

مسافرانی که از پرواز جا مانده بودند بلاخره حدود ساعت ۹ شب سوار هواپیمای دیگری شدند که قرار بود پنج ساعت بعد از پرواز اصلی خودشان در کراکوف به زمین بنشیند.

سخنگوی رایان‌ایر گفت: «ما از مسافرانی که در تاریخ ۳ سپتامبر این اتفاق برایشان افتاد عذر می‌خواهیم. مسئولیت این رویداد برعهده شرکت سویس‌پورت است که امور فرودگاه ادینبرو را مدیریت می‌کند».

سخنگوی شرکت سویس‌پورت به ایندپندنت گفت: «ما تائید می‌کنیم که در حال بررسی قضیه سوار نشدن شماری از مسافران یکی از پروازها از ادینبرو به کراکوف هستیم. ما از آنها به خاطر مشکلاتی که برایشان ایجاد شد پوزش می‌خواهیم و از نزدیک با این هواپیمایی کار می‌کنیم تا دریابیم که علت این اتفاق چه بوده است».

بعدا در همان روز به تمام مسافران جامانده کوپن نوشیدنی رایگان داده شد و  پرواز دیگری برای آنها رزرو شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از جهان