کمک دو میلیون دلاری زوج هالیوودی به کودکان مهاجر

تاریخ همین حالا دارد نوشته می‌شود

ANGELA WEISS / AFP - بلیک لایولی و همسرش رایان رینولدز

بلیک لایولی و رایان رینولدز علیه جداسازی کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان در مرز آمریکا با مکزیک، موضع گرفته‌اند.

این زوج پرطرفدار، چهارشنبه شب اعلام کردند که دو میلیون دلار (۱.۶ میلیون پوند) به دو سازمان مختلف که برای حمایت از حقوق کودکان مهاجر فعالیت می‌کنند اختصاص داده‌اند: صندوق دفاع حقوقی و آموزش «انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان» (NAACP) و «مرکز جوانان برای حقوق کودکان مهاجر» (LDF).۲۷

لایولی و رینولدز در بیانیه‌ای رسمی گفتند شکرگزارند که توانسته‌اند به سازمان‌هایی که عده زیادی را یاری می‌دهند کمک کنند.

این زوج گفتند: «ما از تعهد صندوق دفاع حقوقی و آموزش انجمن ملی پیش‌برد افراد رنگین پوست و مرکز جوانان نسبت به نه تنها عدالت و دموکراسی، بلکه بشریت، تحت تاثیر قرار گرفتیم. در چند ساله گذشته، دید ما بازتر شده و به این درک رسیده‌ایم که باید هر کار ممکن را برای تقویت شفقت و همدلی در این دنیا انجام بدهیم. تاریخ همین حالا دارد نوشته می‌شود. ما شکرگزاریم که می‌توانیم به سازمان‌هایی کمک کنیم که صدای عده زیادی را به گوش همه می‌رسانند».

این زوج گفتند که اعانه‌هایشان به مصرف حمایت از «تلاش‌های جاری و رو به افزایش صندوق دفاع حقوقی برای تحکیم دموکراسی و پیش‌برد عدالت نژادی» خواهد رسید.

هدیه آن‌ها همچنین به مرکز جوانان برای حقوق کودکان مهاجر در«تاسیس صندوق ویمیکر (Waymaker Fund) برای کودکان مهاجر کمک خواهد کرد، صندوقی که از حقوق کودکان مهاجری که از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند، حمایت خواهد کرد».

شریلین آفیل، رئیس و مشاور ارشد مرکز جوانان گفت که سازمان او از دریافت اعانه سخاوتمندانه لایولی و رینولدز «هیجان‌زده» شده‌است.

آیفیل در بیانیه‌ای گفت: «ما از میزان تعهد و حمایت آنها و نگرانی صادقانه و عیمقشان درباره مسائلی که نقش محوری در فعالیت‌های مرکز جوانان دارند، تحت تاثیر قرار گرفتیم. این دو در زمره جمع فزاینده‌ای از هنرمندان و مردم عادی‌اند که درک می‌کنند که تک تک ما باید در حفاظت و تحکیم دموکراسی کشورمان نقش داشته‌باشیم و می‌فهمند که عدالت نژادی نقشی محوری در کرامت ملت ما دارد».

ماریا ولتین، مدیرعامل مرکز جوانان برای حقوق کودکان مهاجر، افزود: «ما ازهدیه خارق‌العاده بلیک و رایان عمیقا سپاسگزاریم. اعانه آنها کمک خواهد کرد تضمین کنیم آسیب‌پذیرترین کودکان مهاجر – که در بازداشتگاه و در انتظار اخراج از خاک آمریکا هستند – وکیل داشته باشند تا از حقوق و منافعشان دفاع کند».

این اولین بار نیست که این زوج از سازمان‌های خیریه پشتیبانی کرده‌اند.

ستاره فیلم «ددپول» از سازمان‌هایی چون سازمان مبارزه با سرطان (F*** Cancer) و بنیاد مایکل جی. فاکس که خودش از اعضای هیئت مدیره آن است، پشتیبانی کرده‌ است.

رینولدز هم با بنیاد میک-اِ-ویش (Make-A-Wish) همکاری کرده تا کودکان را برای آشنایی با هنرمندان به صحنه فیلم‌برداری ببرند.

لایولی هم با سازمان‌های چون چایم فور چنج (Chime for Change) همکاری کرده‌است؛ موسسه‌ای جهانی که آگاهی در مورد برابری جنسیتی را ارتقا می‌دهد و بنیانگذارانش بیانسه، سلما هایک و فریدا جانینی، مدیر خلاق سابق گوچی بوده‌اند.

ستاره فیلم «گاسیپ گرل» هم‌چنین به خاطر فعالیت برای مبارزه با پورنوگرافی کودکان، در مراسم «قدرت زنان» سال ۲۰۱۷ مجله ورایتی مورد ستایش قرار گرفته‌است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از زندگی