بازی ویدیویی؛ رشد ۴۵ هزار درصدی ارزش رمزارز اسکویید

در پروژه بازی اسکویید، افراد ژتون‌هایی را برای شرکت در بازی‌های آنلاین خریداری می‌کنند

مردم می‌توانند با استفاده از ژتون‌های اسکویید، در بازی آنلاین این برنامه که از نوامبر آغاز می‌شود، شرکت کنند - MOHD RASFAN / AFP

رمزارزی مبتنی بر نمایش موفق کره‌ای نتفلیکس به نام «بازی مرکب» (Squid Game) از زمان عرضه آن در این هفته بیش از ۴۵ هزار درصد رشد قیمت داشته است. 

ژتون رمز‌گذاری‌شده اسکویید که روز سه‌شنبه حدود ۱.۲ سنت معامله می‌شد، در حال حاضر بیش از ۴.۵ دلار قیمت دارد که رشدی نزدیک به ۴۵ هزار درصدی در این دوره را نشان می‌دهد.

اسکویید با الهام از درام کره‌ای پادآرمان‌شهری درباره مسابقات مرگبار بازی‌های کودکانه، چیزی است که به عنوان رمزارز «بازی برای کسب درآمد» شناخته می‌شود.

این سریال با ۱۱۱ میلیون تماشاگر در ۱۲ اکتبر، در سراسر جهان به محبوبیتی سریع دست یافت و پربیننده‌ترین سریال تلویزیونی همه تاریخ شد.

در پروژه بازی مرکب، افراد ژتون‌هایی را برای شرکت در بازی‌های آنلاین خریداری می‌کنند تا از طریق شرکت در بازی، ژتون بیشتری کسب کنند. این ژتون‌ها را بعدا می‌توان با سایر رمزارزها یا پول کاغذی مبادله کرد.

مردم می‌توانند با استفاده از ژتون‌های اسکویید، در بازی آنلاین این برنامه که از نوامبر آغاز می‌شود، شرکت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مقاله این پلتفرم آمده است: «هرچه تعداد افراد بیشتری بپیوندند، استخر پاداش بزرگ‌تر خواهد بود». این مقاله می‌افزاید: «۱۰ درصد هزینه ورودی به کیف پول برنامه‌نویسان ارسال می‌شود و ۹۰ درصد مابقی به استخر پاداش برای آخرین برنده اضافه می‌شود.»

انتظار می‌رود این رقابت آنلاین از خط داستانی نمایش نتفلیکس با شش دوره بازی پیروی کند، اما این شرکت می‌گوید که برخلاف سریال تلویزیونی، بازی‌اش «عواقب مرگبار» ندارد.

این پلتفرم خاطرنشان کرد: «...همه در اینجا، در دنیای رمرز‌نگاری‌ شده، می‌توانند با ژتون اسکویید یا ژتون‌های غیرقابل‌تعویض (ان‌اف‌تی) مرتبط در بازار ما در بازی مرکب شرکت کنند.»

بازی در هر دور برای شرکت‌کنندگان، مقدار معینی از رمزارز پایه اسکویید برای پیوستن به آن، هزینه دارد.

به عنوان مثال، دور اول با نام «چراغ قرمز، چراغ سبز» که نامش را از بازی نمادین این برنامه تلویزیونی وام گرفته است، برای شرکت‌کنندگان ۴۵۶ اسکویید هزینه دارد و ورود به سطح دوم برای شرکت‌کنندگان یک هزار واحد از ژتون دیجیتال هزینه به همراه دارد.

اسکویید به فهرست رو‌به‌رشدی از ژتون‌های مجازی می‌پیوندد که بر اساس روندهای فرهنگی و الگوهای رفتاری در دنیای واقعی شکل می‌گیرند. مثال دیگری از این مورد داج‌کوین است که در سال ۲۰۱۳ سر یک تقلید طنز‌آمیز درست شد و از آن زمان تاکنون به رمزارزی موفق تبدیل شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان