کیم جونگ اون ۲۰ کیلو وزن کم کرده است، بدل هم ندارد

سازمان اطلاعاتی کره جنوبی با استفاده از هوش مصنوعی ویدیوهای کیم را با وضوح فوق‌العاده تجزیه‌وتحلیل کرد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی- STR / KCNA VIA KNS / AFP

سازمان اطلاعاتی کره جنوبی تایید کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، حدود ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده است؛ اما به نظر می‌رسد وضع جسمانی خوبی دارد و کاهش وزن بر سلامت او تاثیری نداشته است.

حضورعلنی این رهبر در اوایل ماه سپتامبر نشان داد که او به میزان قابل توجهی لاغر شده است. سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی روز پنجشنبه این موضوع را در یک جلسه توجیهی پارلمانی پشت درهای بسته، تایید کرد.

این سازمان اطلاعاتی همچنین اعلام کرد که تصاویر آقای کیم آن طور که برخی ناظران قبلا ادعا کرده بودند، تصاویر بدل او نیست.

رسانه‌های محلی به نقل از دو قانون‌گذار حاضر در جلسه گفتند که مقام‌های سازمان اطلاعاتی کره جنوبی از روش‌های هوش مصنوعی استفاده کردند، ویدیوهای آقای کیم را با وضوح فوق‌العاده تجزیه‌وتحلیل کردند و روش‌های دیگری را برای بررسی وضعیت رهبر کره شمالی به کار بردند.

به گفته کیم بیونگ کی، یکی از قانون‌گذاران، سازمان اطلاعاتی همچنین اعلام کرده است که آقای کیم وزن خود را از ۱۴۰ کیلوگرم در سال ۲۰۱۹ به ۱۲۰ کیلوگرم کاهش داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قانون‌گذاران به نقل از مقام‌های این سازمان اطلاعاتی گفتند که کاهش وزن آقای کیم تلاشی برای بهبود سلامت جسمانی و افزایش وفاداری عمومی بوده است.

پس از تجزیه و تحلیل ویدیوها، مقام‌ها به این نتیجه رسیدند که رهبر «پادشاهی خلوت‌نشین» [لقبی مصطلح برای کره شمالی] به فعالیت‌های عمومی ادامه داده است و گفتند هیچ «تحولات غیرعادی» وجود ندارد.

آقای کیم، قانون‌گذار، با اشاره به جلسه توجیهی پارلمانی سازمان اطلاعاتی کره جنوبی گفت که گزارش‌های مبنی بر استفاده کیم از یک بدل، باطل و «بی‌اساس» است.

ها تائه کونگ، قانون‌گذاری دیگر، گفت که کره شمالی استفاده از اصطلاح «کیم‌ جونگ‌ اونیسم» را آغاز کرده که یک ایدئولوژ‌ی سیاسی است که به نام آقای کیم نامگذاری شده است. او گفت که این ایدئولوژی مستقل از ایدئولوژی‌های پدر و پدربزرگ او است که به ترتیب «کیم‌ جونگ‌ ایلیسم» و «کیم‌ ایل‌ سونگیسم» نامیده می‌شوند.

در همین حال، کره شمالی با حفظ روایت خود مبنی بر صفر بودن موارد ابتلا به کرونا، از نشان دادن هرگونه علاقه‌‌ به تهیه واکسن از فایزر خودداری کرده است. مقام‌های سازمان اطلاعاتی گفتند که دستیابی به این واکسن مستلزم مذاکره با این شرکت و ایالات متحده است.

© The Independent

بیشتر از جهان