شکایت دانشجویان چینی از اپل: پس شارژر کجاست؟

«شرکت اپل برای آیفون ۱۲ پرو مَکس یکی از دانشجویان شاکی یک شارژر دیواری  بفرستد»

اپل ممکن است در آینده مجبور شود ورودی شارژ آیفون خود را تغییر دهد تا با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد- STR / AFP

گروهی از دانشجوی چینی از اپل به دلیل ارائه نکردن شارژر با آیفون شکایت کرده‌اند. 

اپل در سال ۲۰۲۰ ارسال آداپتور برق همراه آیفون‌های جدید را متوقف و ادعا کرد که انتشار کربن را کاهش می‌دهد.

با این حال به گفته «وایس» (Vice) و نشریه «شانگهای لا ژورنال» (Shanghai Law Journal)، گزارش شده است که دانشجویان پکن و شانگهای این نظریه را در دادگاه به چالش کشیده و گفته‌اند که کابل «یواس‌بی-سی» (USB-C) به برق که همراه آیفون ۱۲ عرضه می‌شود، با دیگر شارژرهای موجود در بازار همخوانی ندارد و به همین دلیل دانشجویان، آن طور که تبلیغ شده بود، نتوانسته‌اند تلفن‌های خود را شارژ کنند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانشجویان همچنین استدلال کرده‌اند که اپل در واقع از نگرانی‌های زیست محیطی به‌عنوان پوششی برای سوق دادن کاربران به استفاده از شارژرهای بی‌سیم «مَگ سِیف» (MagSafe) استفاده می‌کند.

آن‌ها خواستار آنند که شرکت اپل برای آیفون ۱۲ پرو مَکس یکی از دانشجویان شاکی یک شارژر دیواری بفرستد، مبلغ ۱۰۰ یوان (۱۱.۳۹ پوند) برای تخطی از قرارداد بپردازد و هزینه‌های قانونی را هم بدهد.

شرکت اپل تا پیش از انتشار این مقاله به تقاضای ایندیپندنت برای اظهارنظر پاسخ نداد.

برزیل نیز شرکت اپل را به دلیل نبود شارژر در جعبه آیفون جریمه کرده و در ماه مارس ۲۰۲۱، به سازنده آیفون یک جریمه دو میلیون دلاری داده است.

اپل ممکن است در آینده مجبور شود ورودی شارژ آیفون خود را تغییر دهد تا با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد. به توصیه کمیسیون اروپا، تلفن‌ها، تبلت‌ها، دوربین‌ها، هدفون‌ها، بلندگوهای قابل‌حمل و کنسول‌ بازی‌های ویدیویی دستی با هدف کاهش ضایعات از یواس‌بی-سی استفاده می‌کنند

مارگرت وستاگر، معاون کمیسیون اروپا در استراتژی اروپا برای تطبیق با عصر دیجیتال، در بیانیه‌ای می‌گوید: «مصرف‌کننده اروپایی به اندازه کافی در مورد انبوه شارژرهای ناهماهنگ در کشو میزش ناراحتی کشیده است.»

«ما به این صنعت به اندازه کافی فرصت دادیم تا راه‌حل خودشان را ارائه دهند. حال زمان آن فرا رسیده است که برای یک شارژر مشترک اقدام قانونی انجام شود. این یک پیروزی برای مصرف‌کنندگان ما و محیط زیست و در راستای بندپروازی‌های دیجیتال و سبز ما است.»

© The Independent

بیشتر از جهان